גדעון סער: הפתרון המדיני לא צריך לכלול מדינה נוספת בין הירדן לים

ח"כ גדעון סער, שנכח היום בכנס בירושלים אמר כי לדעתו הפתרון המדיני לא יוכל לכלול בתוכו מדינה נוספת לצד ישראל. סער האשים את ראש הממשלה נתניהו: "וויתר בלי סוף לאבו מאזן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/12/19 21:59 יז בכסלו התשפ

גדעון סער: הפתרון המדיני לא צריך לכלול מדינה נוספת בין הירדן לים
סער בכנס, צילום: ללא קרדיט

ח"כ גדעון סער עולה להתקפה על רה"מ בנימין נתניהו. בדברים שאמר היום סער, שנכח היום בכנס הדיאלוג האסטרטגי ישראל-אוסטרליה בירושלים, טען כי נתניהו "וויתר בלי סוף לאבו מאזן" והיה שותף ל"אשליית פתרון שתי המדינות" כאשר קיים משא ומתן עם נשיא הראשות הפלסטינית. 

"בכל העולם אומרים שהפתרון של שתי מדינות נותר נתיב להסכמה", אמר סער בכנס, "אני חייב לומר לכם - זו לא עמדה שעוזרת למישהו, כי הפתרון הזה הוא לא באמת פתרון. הוא אשליית שתי מדינות. אשליה שנכשלה כבר 81 שנה. היא מתחילה ב-1937 תחת המנדט הבריטי, המו"מ בזמן ברק, אולמרט ונתניהו כראשי ממשלה. הפלסטינים מעולם לא היו מסוגלים להסכים לפשרה, אפילו כשהוצגו להם הצעות נדיבות" טען.

סער הסביר מדוע פתרון שתי המדינות לא נבדק בצורה "אפילו נתניהו כראש הממשלה עשה אין-סוף ויתורים לאבו מאזן. הוא נתן את נאום בר אילן והקפיא את הבנייה ביהודה ושומרון, אבל הפלסטינים מעולם לא ישבו בצורה רצינית למו"מ. הם לא רציניים בלסיים את הסכסוך, הם רציניים בללמד את ילדיהם איך לשנוא ואיך להרוג יהודים. עם אבנים, מכוניות, סכינים, נשקים ורקטות". הוא הוסיף כי "הפתרון המדיני צריך להיות בצורת אוטונומיה עם קשר לממלכת ירדן ובריתות כלכליות עם הרשות הפלסטינית, ישראל וירדן. בין הירדן לים לא תהיה מדינה עצמאית נוספת" הצהיר סער.