חברת כנסת נוספת מהליכוד מודיעה על תמיכתה בגדעון סער

התמיכה בסער ממשיכה לגדול: חברת הכנסת שרן השכל הודיעה לראש הממשלה נתניהו כי בכוונתה לתמוך גדעון סער בפריימריז לראשות הליכוד: "אני מאמינה שגדעון סער יוכל לשמור על כוחו של הליכוד כמפלגה מובילה, מפלגת שלטון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/12/19 20:52 יז בכסלו התשפ

חברת כנסת נוספת מהליכוד מודיעה על תמיכתה בגדעון סער
ח"כ השכל, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

חברת הכנסת שרן השכל, מקום 30 ברשימת הליכוד, הודיעה לראש הממשלה נתניהו כי היא תתמוך ביריבו, חבר הכנסת גדעון סער  בפריימריז לראשות הליכוד הצפויים להתקיים בעוד עשרה ימים. 

"כשנבחרתי לכהונה בכנסת, לפני כ-4 וחצי שנים, התחייבתי לפעול על פי שלשה עקרונות: טובת המדינה ואזרחיה, טובת הליכוד, והאפשרות לקדם את האידיאולוגיה הלאומית ליברלית שבה אני דוגלת. לאורך הדרך היו גם מקרים שבהם נאלצתי להתפשר על דברים שאני מאמינה בהם, כי זו היתה טובת הליכוד, אך בכל החלטה שקיבלתי, בכל פעולה שנקטתי, בכל הצבעה ובכל יוזמה, אלה היו הקווים שהנחו אותי", הסבירה חברת הכנסת השכל.

עוד אמרה ח"כ השכל: "אחר הצהריים נפגשתי עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לשיחה מלב אל לב, והודעתי לו כי בכוונתי לתמוך בח"כ גדעון סער בבחירות המקדימות (פריימריז) שיתקיימו בסוף החודש.
ההחלטה הזו לא היתה קלה עבורי, היות ויש לי הערכה רבה לראש הממשלה. אני בטוחה שבדפי ההיסטוריה, בנימין נתניהו ירשם כמי שהביא לישראל הישגים רבים בתחום המדיני בטחוני וגם בתחום הכלכלי".

ח"כ השכל מסבירה מדוע החליטה לתמוך בסער: "מצד שני, בתוך שנה נקלענו למשבר שלטוני קשה ולמערכת בחירות שלישית, לאחר שפעמיים ניתנה לליכוד האפשרות להקים ממשלה, ופעמיים לא הצלחנו בכך. בין שתי מערכות הבחירות הימין איבד מכוחו, וכעת נראה שיש סיכון ממשי שנאבד גם את השלטון. הימין כולו עשוי למצוא את עצמו באופוזיציה, והסיכוי שבפעם השלישית נצליח לעשות את מה שכשלנו בפעמיים הקודמות הוא נמוך".
 
"אני מאמינה כי טובת המדינה מחייבת את היותו של הליכוד מפלגה מובילה, מפלגת שלטון. 
אני מאמינה שגדעון סער יוכל לשמור על כוחו של הליכוד כמפלגה מובילה, מפלגת שלטון.
גדעון סער מייצג באופן נאמן ביותר את עקרונות הליכוד, המפלגה הלאומית-ליברלית, ואני רואה בו שותף לערכים הלאומיים והליברליים שבשמם נבחרתי לכנסת ואותם התחייבתי לקדם.
אני בטוחה שגדעון סער יצליח להוציא את המדינה מהמשבר השלטוני והשיתוק שבא היא נמצאת" הודיעה השכל. 
 
השכל סיפרה על הלחצים הקשים שהופעלו עליה: "תרשו לי מספר מילים אישיות: בשבועות האחרונים הופעלו עלי לחצים קשים ואף איומים מפעילים ב"חיסול פוליטי". מצד שני, הוצעו הצעות שבנסיבות אחרות הייתי שמחה לקבל. כשם שלא נכנעתי ללחצים, כך גם לא התפתיתי לכיבודים. מה שמנחה אותי זה לא סידור עבודה או תפקיד כזה או אחר, אלא שלשה עקרונות בלבד: טובת המדינה ואזרחיה, טובת הליכוד, והאפשרות לקדם את הערכים והאידיאולוגיה הלאומית ליברלית שבה אני דוגלת. זו השליחות שלי ואני מתחייבת להמשיך ולפעול להגשמתה גם בעתיד".

על פי הערכות, השר לביטחון פנים גלעד ארדן ויו"ר הכנסת יולי אדלשטיין לא יתמכו בנתניהו או בסער בפריימריז  של הליכוד. על פי הדיווח בחדשות 12, השניים החליטו להימנע מתמיכה באחד משני המועמדים בבחירות המקדימות של המפלגה.