באופן חריג: נתניהו אישר לכץ לצרף את אשתו לנסיעותיו לחו"ל

שר החוץ ישראל כץ קיבל אישור חריג לצרף את רעייתו לנסיעותיו לחו"ל בניגוד להוראה הגורפת לשאר שרי הממשלה. משרד רה"מ בתגובה: האישור התקבל מנסיבות טקסיות

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/12/19 19:44 יז בכסלו התשפ

באופן חריג: נתניהו אישר לכץ לצרף את אשתו לנסיעותיו לחו"ל
כץ ונתניהו, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר החוץ, ישראל כץ, קיבל באופן חריג אישור לצרף את רעייתו לנסיעותיו לחו"ל, כך פורסם הערב (א') בחדשות 13. את האישור החריג קיבל השר מראש הממשלה בנימין נתניהו. יש לציין, כי לפני מספר שנים החשב הכללי במשרד האוצר הנחה לכל שרי הממשלה שלא לצרף את בני ובנות זוגן לנסיעותיהם לחו"ל.

השר כץ שיגר את בקשתו למזכיר הממשלה לפני כחצי שנה, זאת באמצעות מנכ"ל משרד החוץ, צחי ברוורמן. בכירים במשרד החוץ מסרו כי מזכיר הממשלה אישר את בקשתו של כץ לאחר בחינתה ורה"מ נתניהו אף נתן תוקף לאישור. כץ טען כי גם קודמיו בתפקיד צירפו את בני ובנות זוגם לנסיעותיהם במימון המדינה, אולם מבדיקה נמצא כי אביגדור ליברמן שכיהן לפני כץ בתפקיד לא צירף את בת זוגו לנסיעותיו, ואילו ציפי לבני צירפה את בן זוגה לעתים נדירות. 

ממשרד החוץ נמסר: "טיסות שר החוץ ורעייתו נערכות לפי הנהלים ובהתאם להנחיות הגורמים המקצועיים מבחינת היבטים טקסיים, כפי הנוהל שהיה מקובל בעבר עם רעיות שרי החוץ. בתקופה בה לא כיהן  בראש משרד החוץ שר, שונה הסעיף ועם כניסתו של השר כץ לתפקידו הסדיר משרד החוץ את הנושא באישור ראש הממשלה".

ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה: "נסיעתו של שר החוץ בוצעה על פי הנהלים ובהמשך לפנייתו של מנכ"ל משרד החוץ יובל רותם בנושא הצטרפות אשת השר בנסיבות טקסיות.