קנסות לפרטנר ובזק - כי המשיכו לגבות תשלומים

משרד התקשורת הודיע לחברת בזק בינלאומי ולחברת פרטנר על כוונתו להטיל עליהן עיצומים כספיים בשל איחור בניתוק מנויים: "במקרים רבים המנויים לא מודעים לכך שהם ממשיכים לשלם לחברה על אף שביקשו להתנתק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/12/19 11:53 יז בכסלו התשפ

קנסות לפרטנר ובזק - כי המשיכו לגבות תשלומים
תקשורת סלולרית. אילוסטרציה, צילום: shutterstock

סמנכ"ל בכיר ומנהל מינהל פיקוח ואכיפה במשרד התקשורת, איתן כסיף, הודיע לחברת "בזק בינלאומי" על כוונתו להטיל עליה עיצום בסכום של 330 אלף ש"ח, ולחברת פרטנר על כוונתו להטיל עליה עיצום בסך של 130 אלף ש"ח, בגין הפרת רישיונותיהן בנושא הפסקה מוחלטת של שירות גישה לאינטרנט לבקשת מנוי. 

על פי חוק, מנוי רשאי לבקש מחברת תקשורת בכל עת הפסקה מוחלטת ועל החברה לבצע זאת לא יאוחר מיום העבודה שלאחר יום מסירת ההודעה לחברה. מתלונות של מנויים ומפעולות פיקוח שביצעו מפקחי משרד התקשורת, נמצא כי החברות ניתקו מנויים לאחר פרקי זמן ממושכים, לעתים של מספר חודשים וזאת כאמור בניגוד לחוק.

במשרד התקשורת אומרים כי המשרד רואה התנהלות זאת בחומרה, שכן מדובר בפרקטיקה הפוגעת במנויים ובמקרים רבים המנויים לא מודעים לכך שהם ממשיכים לשלם לחברה על אף שביקשו להתנתק.  

ראוי לציין כי על שתי החברות כבר הוטלו בעבר עיצומים בשל הפרות זהות ובעקבות התערבות משרד התקשורת, החברות השיבו כספים למנויים.

כסיף אמר: "אנו ממליצים לציבור לשים לב במעבר בין ספקי אינטרנט, להקפיד להודיע לספק הישן על ניתוק. יש לשים לב לחיובים בחשבונות, על מנת לוודא שלא משלמים כפול, על אותה תקופת זמן, גם לספק הישן וגם לספק החדש. 
היה ונתקלתם במצב כזה, יש לפנות לספק הישן לקבלת זיכוי ובמקרה שלא זכיתם לטיפול הולם, יש לפנות לתחום פניות הציבור במשרד התקשורת".