יום ההוקרה לפצועי צה"ל ופעולות האיבה: עיריית תל אביב במחווה מיוחדת

עיריית תל אביב יפו הצדיעה לפצועי צה"ל ופעולות האיבה, לרגל יום ההוקרה לפצועים. בישראל חיים כיום קרוב לשישים אלף נכי צה"ל המוכרים ומטופלים על ידי משרד הביטחון

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/12/19 08:56 יז בכסלו התשפ

יום ההוקרה לפצועי צה"ל ופעולות האיבה: עיריית תל אביב במחווה מיוחדת
בניין עיריית תל אביב, אמש, צילום: יוני רייף

תל אביב מוקירה את הפצועים. עיריית תל אביב האירה אמש את בניין העירייה בכחול לבן לרגל יום ההוקרה השישי לפצועי צה"ל ופעולות האיבה, אותו מציינים היום (א'), י"ז בכסלו, התאריך העברי של הצהרת האו"ם בכ"ט בנובמבר 1947. על הבניין נכתב באותיות ענק: מצדיעים לפצועי צה"ל ופעולות האיבה, יום ההוקרה תש"פ, 2019.

היוזמה של עיריית תל אביב היא חלק ממאות אירועים, פעילויות, סיורים, הרצאות וצעדות המתקיימים בימים אלו בכל רחבי הארץ, לרגל יום ההוקרה.

עידן קלימן, יו"ר ארגון נכי צה"ל, אמר כי "יום ההוקרה הוא היום של כולנו לומר תודה גדולה לפצועי צה"ל ופעולות האיבה, ששילמו מחיר יקר על הגנת מדינת ישראל ואזרחיה". 

קרוב לשישים אלף נכי צה"ל בישראל

על פי נתוני משרד הביטחון, המתפרסמים הבוקר, בישראל יש היום 57,277 נכי צה"ל המוכרים ומטופלים באגף השיקום במשרד, מתוכם 591 נכים מוכרים ברמת הנכות הגבוהה ביותר – 100%+.

בניין עיריית תל אביב, אמש

בניין עיריית תל אביב, אמשצילום: עיריית תל אביב

בנוסף, הנתונים מראים כי במהלך מבצע הלחימה הגדול האחרון, מבצע 'צוק איתן', בשנת 2014, נפצעו 817 חיילים שהוכרו כנכי צה"ל, 516 מתוכם בשיעור של 20% נכות ויותר. מאז צוק איתן ועד היום הכיר אגף השיקום במשרד הביטחון ב-588 נפגעי פוסט־טראומה. בסך הכל הוכרו עד היום כחמשת אלפים נכי צה"ל כסובלים מפוסט־טראומה (PTSD).

סמנכ"ל משרד הביטחון וראש אגף השיקום, תא"ל במיל' חזי משיטה, אמר: "יום ההוקרה לפצועי צה"ל ולנפגעי האיבה הוא ההזדמנות שלנו כמדינה לעצור את המרוץ היומיומי, כדי להוקיר את מי ששילמו מחיר כבד למען ביטחון המדינה. הפעולה שלנו למען אנשים אלה, מתן הטיפול הרפואי ומלוא הזכויות שמקנה החוק ואף מעבר לכך, לסיוע בשיקומם ובהחזרתם לחברה, ללימודים ולמעגל העבודה - זו השליחות שלנו".