סקר חדש: גוש המרכז - שמאל גובר בשישה מנדטים על גוש הימין

כחול לבן מטפסת ל - 37 מנדטים, בעוד הליכוד מקבלת חמישה מנדטים פחות. עם זאת, הנשאלים חושבים שגנץ ונתניהו מתאימים באותה מידה להיות ראשי הממשלה הבאים

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/12/19 10:03 טו בכסלו התשפ

סקר חדש: גוש המרכז - שמאל גובר בשישה מנדטים על גוש הימין
צילום: פלאש 90, מארק ישראל סלם, הדר פרוש

גוש המרכז ־ שמאל טופח ל־59 מנדטים, בעוד הימין עם 53 מנדטים בלבד, כך מתוך סקר נוסף שפורסם היום (ו'). עוד מתוך הסקר: ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן נשארת לשון מאזניים עם 8 מנדטים משלה.

הסקר ביקש לבדוק את ההתאמה לתפקיד ראש הממשלה הבא, ונמצא שיו"ר כחול לבן בני בגץ צמצמם פערים מראש הממשלה בנימין נתניהו כאשר שניהם מקבלים 39% תמיכה מקרב הנשאלים.  ברמת המפלגות, כחול לבן מבקלת 37 מנדטים, בעוד הליכוד בראשות נתניהו מקבלת חמישה מנדטים פחות.

בנוסף, ע"פ הסקר הרשימה המשותפת גורפת 13 מנדטים, ש"ס עם 8 ויהדות התורה מקבלת מנדט אחד פחות. הימין החדש מגיעה ל־6 מושבים, ואת הרשימה סוגרות מפלגות השמאל - העבודה עם 5 מנדטים והמחנה הדמוקרטי עם 4.

פרופ' יצחק כ"ץ ממכון מאגר מוחות התייחס לתוצאות. "עד לפני שבוע ציינו כי המערכת הפוליטית נמצאת בהמתנה. הסיפור כעת שונה ורואים זאת בסקרים. הפער בין כחול לבן לליכוד גדל על חשבון המפלגות הקטנות, והמגמה כרגע היא לטובת הרחבת הפער - גם בין הגושים".