בעקבות הפגישה של סמוטריץ' ושקד: הרב רפי ביטל את הגעתו לפגישה עם הרב דרוקמן

הבית היהודי בוער: הרב דרוקמן זימן לפגישה את כל ארבעת חברי הכנסת של הבית היהודי-איחוד לאומי בכדי לדון על איחוד המפלגה ופתיחת הפריימריז, אולם הרב פרץ ביטל את הגעתו

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 12/12/19 20:49 יד בכסלו התשפ

בעקבות הפגישה של סמוטריץ' ושקד: הרב רפי ביטל את הגעתו לפגישה עם הרב דרוקמן
השרים פרץ וסמוטריץ', צילום: פלאש 90

לאחר שנודע כי שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' ויושבת ראש הימין החדש, איילת שקד, נפגשו בביתה בכדי לקדם את הפריימריז הפתוחים בציונות הדתית, יו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, ביטל את הגעתו לפגישה שהיתה אמורה להתקיים הערב (ה') בביתו של הרב חיים דרוקמן בנוכחותם של חברי הכנסת של הבית היהודי-איחוד לאומי. 

הפגישה הדרמטית הערב בביתו של הרב דרוקמן נקבעה מראש והוזמנו אליה, הרב רפי, השר סמוטריץ', ח"כ יוגב וח"כ אופיר סופר במטרה לקדם את האיחוד בין המפלגות ואף לקדם את נושא הפריימריז למפלגה, אולם, כאמור, ברגע האחרון הרב פרץ ביטל את הגעתו. 

מוקדם יותר השבוע הוזמנו סמוטריץ' לפרץ לביתו של הרב, אולם בשל אירוע משפחתי סמוטריץ' לא יכל להגיע והרב רפי הגיע עם ח"כ מוטי יוגב למרכז שפירא, שם מתגורר הרב. 

מלשכתו של הרב רפי נמסר כי שר החינוך נמצא בסיור בצפון ולכן לא יכל להגיע לפגישה עם הרב דרוקמן ונעשים מאמצים לקבוע פגישה חלופית כבר בתחילת השבוע הבא. 

המתיחות החלה כאשר נודע כי סמוטריץ' ושקד פועלים במרץ לפריימריז פתוחים בציונות הדתית, ללא הסכמתו ואישורו של הרב רפי. החברות בין השניים מצליחה להרתיע את בכירי הבית היהודי, שטוענים כי הם זוממים להדיח את הרב רפי מראשות המפלגה: "נראה שכל הרצון שלהם ללכת לפריימריז פתוחים נועד בשביל להדיח את הרב פרץ ואת הבית היהודי מהנהגת הציונות הדתית".