ח"כ דוד ביטן: "נתניהו ביקש ממני לא ליזום ביטול פריימריז"

לאחר שפנה לחברי מרכז הליכוד בניסיון לבטל את הפריימריז במפלגה, חבר הכנסת דוד ביטן ירד מיוזמתו לבטלם. "המטרה היתה להתרכז בניצחון הליכוד בבחירות" הסביר

חדשות כיפה חדשות 12/12/19 16:17 יד בכסלו התשפ

ח"כ דוד ביטן: "נתניהו ביקש ממני לא ליזום ביטול פריימריז"
צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

לאחר שבימים האחרונים קידם ח"כ דוד ביטן (ליכוד), יוזמה לביטול הפריימריז לראשות הליכוד, היום (ה') הוא הסביר כי החליט לסגת ממנה בעדת ראש הממשלה בנימין נתניהו.

ביטן, שהצליח להחתים למעלה מ-800 חברי מרכז על ביטול הפריימריז, הסביר כי הניסיון לבטל את הפריימריז הגיע במטרה להתרכז בניצחון הליכוד בבחירות. ח"כ ביטן טען כי החליט לבטל את היוזמה לאחר שראש הממשלה ביקש ממנו לעשות כן, והודה לחברי המרכז שחתמו על ביטול הבחירות המקדימות לראשות המפלגה. 

כזכור, בליכוד החלו להכין את הקרקע לפריימריז בין ראש הממשלה בנימין נתניהו, לח"כ גדעון סער. לאחר שנתניהו אמר כי "ינצח בגדול" בפריימריז המתוכננים, הודיעו חברי הכנסת ציפי חוטובלי ואופיר אקוניס כי יתמכו במועמדתו. לעומת זאת, ח"כ יואב קיש ומיכל שיר הודיעו כי יתמכו במועמדותו של סער לראשות הליכוד. ח"כ קיש אף מונה מוקדם יותר הבוקר לראש מטה הבחירות של סער. 

סער עצמו התבטא לקראת הפריימריז ואמר שלאחר ההודעה על הפריימריז חברי כנסת נוספים של הליכוד יביעו את תמיכתם בו בכלי התקשורת, אך הבהיר שבמידה ונתניהו ינצח אותו, הוא יתמוך בו בכנסת הבאה.