רשמית: ישראל הולכת לבחירות שלישיות

מאחר ואף חבר כנסת לא הצליח להשיג 61 חתימות עד לחצות הלילה, מדינת ישראל נאלצת לקיים מערכת בחירות נוספת. פיזור הכנסת הרשמי יתבצע רק לאחר הקריאה השנייה והשלישית במליאת הכנסת

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/12/19 00:03 יד בכסלו התשפ

רשמית: ישראל הולכת לבחירות שלישיות
בחירות בפעם השלישית?, צילום: פלאש 90

המשבר הפוליטי העמוק והשיתוק השלטוני בישראל יימשכו עוד חודשים ארוכים לנוכח כישלון חברי הכנסת לגבש רוב למועמד להקמת ממשלה, ותום המועד האחרון לשם כך. בהמשך הלילה יצביעו הח"כים בקריאה שנייה ושלישית על פיזור הכנסת ה-22 ועל קביעת תאריך הבחירות ל-2 במרץ. 

הכנסת צריכה לחוקק את החוק לפיזור הכנסת לפני שהמכתב הנשיא על כך שאיש לא הגיש לו 61 חתימות יגיע ליו"ר הכנסת אדלשטיין. אם המכתב יגיע בטרם יסתיימו ההצבעות הבחירות יתקיימו במועדן המקורי על פי החוק - ה- 10.3 - חג הפורים. 

מוקדם יותר הערב החוק לפיזור הכנסת ה-22 עבר בקריאה ראשונה ברוב של 1 חברי כנסת וללא מתנגדים. במהלך הדיון במליאה אמר ח"כ יאיר לפיד (כחול לבן): "תרחיקו את הילדים מהטלוויזיה. יש בחירות, והבחירות האלה הולכות להיות פסטיבל של שנאה ואלימות וגועל. אז תדאגו שהילדים שלכם לא יהיו ליד הטלוויזיה בשלושת החודשים הקרובים, שהם לא יראו מה אומרים להם נבחרי העם. מה שהיה פעם החגיגה הדמוקרטית הגדולה הופך להיות רגע הבושה של הבית הזה. לבחירות האלה יש רק שלוש סיבות - שוחד, מרמה והפרת אמונים."