ראשי רשויות עוטף עזה קטעו דיון בכנסת: "מציאות לא מוסרית"

בכנס שנערך היום בכנסת אודות מצב ישובי העוטף, מחו ראשי הרשויות על היעדר חיזוק מספק לישובים וקטעו את הדיון בעיצומו. הנוכחים במקום חשפו חולצות עם הכיתוב: "מציאות לא מוסרית"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 10/12/19 14:39 יב בכסלו התשפ

ראשי רשויות עוטף עזה קטעו דיון בכנסת: "מציאות לא מוסרית"
ראשי הרשויות מוחים, צילום: יח"צ

בדיון מיוחד שנערך היום בכנסת אודות חיזוק ישובי הדרום בעקבות המתיחות בדרום, מחו ראשי הרשויות, קטעו את הדיון וחשפו חולצות עם הכיתוב "מציאות לא מוסרית". את הכנס יזמו חברי הכנסת אלון שוסטר, מרק איפראימוב עודד פורר, שלמה קרעי, עמיר פרץ ומיכל שיר.

ראשי הרשויות קראו לחברי הכנסת "אנחנו לא רוצים לשמוע כאן עצות. אנחנו רוצים ממשלת חירום, שתוכל להתעסק קודם כל בביטחון. אתם, חברי הכנסת, תלכו לראשי המפלגות ותגידו להם שיישבו איתנו". ראש המועצה האזורית שער הנגב אופיר ליבשטיין אמר "מדיניות ההכלה של צהל לא עובדת יותר. הקושי הולך ומתחזק - אנחנו נמצאים במלחמת התשה בשנתיים האחרונות. הקו הראשון והקדמי ייחלש ואנחנו עלולים להרחיב את המעגל כך שהקו הקדמי הבא בתור יהיה אשקלון ואחר כך ראשון לציון".

גם ח"כ עודד פורר התייחס למצב ואמר "אם מישהו חושב שצוק איתן הסתיים טועה. בהיבט המבצעי יש לנו עדיין חיילים ואזרחים שם אבל גם העורף נמצא במערכה שבה האזעקות נשמעות בעוטף חדשות לבקרים. ברמה הביטחונית, מסבירים לנו שיצטרכו לעשות שם משהו. אבל עד שיעשו אותו החזית האזרחית היא זו שמשלמת את המחיר. פורר הוסיף ואמר כי "יהיה גיבוי מקיר לקיר בכנסת לתכנית רב-שנתית עבור העוטף. "היעד צריך להיות יעד מספרי, והוא יעד אסטרטגי של מדינת ישראל. אי אפשר להשיג את זה ללא תכנית רב שנתית. תכנית אסטרטגית לחמש שנים, צריך להניח היום. גם אם אין ממשלה, יהיה לזה גיבוי מוחלט בכנסת".