גדעון סער: "יש לפנות את חאן אל אחמר מיד"

ח"כ גדעון סער ומי שעתיד להתמודד מול נתניהו בפריימריז הליכוד מתייחס לסוגיית חאן אל אחמר ודורש לפנות את המקום במידי

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 10/12/19 12:24 יב בכסלו התשפ

גדעון סער: "יש לפנות את חאן אל אחמר מיד"
ח"כ גדעון סער, צילום: פלאש 90, יוסי זליגר

חאן אל אחמר, מקום שנמצא בבעלות פלסטנית ומיועד היה לפינוי, מקבל היום (ג) התייחסות מגדעון סער מי שעתיד להתמודד מול נתניהו בפריימריז של הליכוד. סער אמר: "בחאן אל אחמאר, כמו בשטחי C בכלל, השאלה היא פשוטה: מי בעל הבית? ישראל או הרשות הפלסטינית, הפועלת בסיוע האיחוד האירופי כדי לקבוע עובדות בשטח. צו ההריסה הראשון ניתן עוד ב- 2009, וארבע פעמים דחה בית המשפט העליון את העתירות בנושא."  סער הוסיף: "עתיד יהודה ושומרון יקבע במעשים ולא במילים", וקרא "לפנות את חאן אל אמר מיד!"

כזכור, בנימין נתניהו דחה בעבר את פינוי חאן אל אחמר חרף אישור פינוי שהתקבל מבג"ץ. כעת, סער מחייחס לנושא וזאת על הרקע המתיחות המתעצמת בין השניים שעתידים להתחרות ראש בראש בפריימריז של הליכוד.

יש לציין בנוסף כי  באוקטובר 2018 התייחס ראש הממשלה נתניהו לנושא ואמר כי המאחז הבלתי חוקי "יפונה, עם או בלי הסכמה. זה לא ייקח הרבה שבועות, זה יהיה הרבה יותר קצר". נתניהו הסביר את השיקולים ואמר "נעשה כמה מהלכי היערכות חיוניים בזירה הבינלאומית וניתן הזדמנות אחרונה לפינוי בהסכמה, אבל בכל מקרה – חאן אל-אחמר יפונה. אני לא מדבר על פינוי קוסמטי, אלא על פינוי של ממש".  נכון להיום המקום לא פונה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן