סקר: מעל 70% מהציבור תומכים בתחבורה ציבורית בשבת

סקר חדש שהזמין ארגון חופש דת ושיוויון מצביע על תמיכה בתחבורה ציבורית בשבת בקרב 70% מהישראלים, נתון דומה לסקרים משנים קודמות

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/12/19 18:59 יא בכסלו התשפ

סקר: מעל 70% מהציבור תומכים בתחבורה ציבורית בשבת
תחבורה ציבורית, צילום: פלאש 90. סבי ברנס

לרגל יום זכויות האדם, שיצויין השבוע, עמותת חדו"ש (חופש דת ושוויון) יזמה סקר הבודק את עמדות הציבור ביחס לתחבורה ציבורית בשבת, ונושאים נוספים הקשורים לנושאי דת ומדינה ונתונים בוויכוח ציבורי ופוליטי בישראל.

הסקר מגיע גם על רקע השירות החדש של תחבורה ציבורית בשבתות בגוש דן, שמפעילה עיריית תל אביב ועיריות נוספות בגוש דן. היוזמה, שהחלה בשבועות האחרונים, מסובסדת כרגע על ידי העיריות בהן הקווים פועלים וללא תמיכת המדינה.

על פי נתוני הסקר של חדו"ש, 71% מקרב בעלי הדעה בציבור היהודי הבוגר בישראל תומכים בתחבורה ציבורית בשבת, בעוד 29% מתנגדים לכך. נושא נוסף שהסקר ביקש לבדוק הוא ביצוע חקיקה שתאפשר נישואין וגירושין אזרחיים בישראל, ונמצא ש-69% תומכים בצעד אל מול 31% מתנגדים.

צילום: דוברות חדו"ש

צילום: דוברות חדו"ש

מנכ"ל עמותת חדו"ש, הרב עו"ד אורי רגב אמר בתגובה לסקר: "ביום זכויות האדם חשוב לזכור שלא מדובר רק על פוליטיקה, אלא על פגיעה בזכויות האדם הבסיסיות אשר כל העולם הדמוקרטי המערבי מכבד ובישראל הן נרמסות והופכות להיות קלפי מיקוח בסחר-מכר פוליטי. מערכת הבחירות האחרונה מקרבת אותנו למצב בו הציבור מבטא את תמיכתו בחופש דת ושוויון  בדרך הצבעתו, ויש לקוות שאף יקדם הקמתה של ממשלה אזרחית שתוכל סוף סוף לממש זכויות אלה".

בתגובה להפעלת התחבורה ציבורית בשבת אמר ח''כ אופיר סופר כי "הפעלת תחבורה ציבורית בשבת מהווה פגיעה חמורה והתדרדרות נוספת של הסטטוס קוו", והסביר, "אינני נגד התערבות בחיי הפרט של אזרחי המדינה, אך יש לכבד את אופיה היהודי במרחב הציבורי. מצפה לקריאה חד משמעית של רה''מ ושר הפנים כנגד הפגיעה בקדושת השבת. 'יותר מששמרו ישראל על השבת- שמרה השבת אותם".