"גולדה מאיר היא מקור השראה בתולדות עם ישראל"

טקס האזכרה לאישה היחידה שכיהנה כראש ממשלה היה דל משתתפים. ח"כ לשעבר עליזה לביא קראה להקים מרכז להנצחתה: "לא יתכן שרק מי שיש מאחוריו מפלגה חזקה או חברים במקומות הנכונים יזכה להנצחה"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 08/12/19 21:51 י בכסלו התשפ

"גולדה מאיר היא מקור השראה בתולדות עם ישראל"
אזכרתה של גולדה מאיר, היום, צילום: יח"צ

היום (א') התקיים יום הזכרון ה-41 לראש הממשלה לשעבר גולדה מאיר. עשרות אנשים בלבד הגיעו להשתתף באזכרתה, בהר הרצל בירושלים. מאיר, שכיהנה כראש הממשלה הרביעית של ישראל, בין השנים 1969-1974, מטעם מפלגת מפא"י, היתה האישה היחידה שכיהנה כראש הממשלה, והאישה השלישית שנבחרה לתפקיד של ראשות מדינה בעולם כולו.  

ד"ר עליזה לביא, חברת כנסת לשעבר ויו"ר מרכז הרצל בהווה אומרת כי הנצחת דמותה של גולדה מאיר כאישה הראשונה שכיהנה כראש-ממשלה במדינת ישראל וכאחת מן הדמויות המשמעותיות ביותר שעיצבו את פני היישוב והחברה הישראלית, היא חובה וצורך חינוכי ולאומי אשר חשיבותו עליונה.

עליזה לביא באזכרה לגולדה מאיר במרכז הרצל

עליזה לביא באזכרה לגולדה מאיר במרכז הרצלצילום: יח"צ

"גולדה מאיר היא מראשי מדינתנו וסיפורה האישי טומן בחובו את ההיסטוריה של עמנו, תוך שהוא מהווה מקור השראה לנשים וגברים כאחד בחברה הישראלית. כשרת העבודה חוקקה גולד את חוק שעות עבודה ומנוחה, חוק עבודת נשים וחוק החניכות. היא הניחה את התשתית למשפט העבודה הישראלי".

ח"כ לשעבר לביא הגישה מספר פעמים הצעת חוק לתקצוב הנצחת פועלה של מאיר. לדבריה, "מורשתה של גולדה מאיר תוכל לשפר את המציאות בישראל דרך מפעלי חייה ולאור הקשיים בהם נתקלה. מכאן, נובעת חשיבותו הקריטית של הקמת מרכז להנצחת זכרה של גולדה מאיר". היא הוסיפה כי "הקמתו של מרכז להנצחתה תעמיד במרכז את השיח על עיקרון השוויון בציבור הישראלי ודרכה של גולדה מאיר תעמוד כמגדלור המאיר למרחוק בנושא זה. צריכה להיעשות עבודה רצינית בכל הנוגע להנצחות בישראל. לא יתכן שרק מי שיש מאחוריו מפלגה חזקה או חברים במקומות הנכונים יזכה להנצחה".