הרב עמיחי אליהו נגד נאמני תורה ועבודה: "פוגעים בנו יותר מאשר בונים"

מנכ"ל איגוד רבני קהילות, הרב עמיחי אליהו לתהילה פרידמן: "אחרי 20 שנה שאתם פעלתם פה, הציבור החילוני לא יותר קרוב לציבור הדתי לאומי"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 08/12/19 20:51 י בכסלו התשפ

הרב עמיחי אליהו נגד נאמני תורה ועבודה: "פוגעים בנו יותר מאשר בונים"
הפאנל בוועידת מקור ראשון, צילום: יח"צ

בפאנל בנושא נאום השבטים של הציונות הדתית, שהתקיים היום בוועידת מקור ראשון בירושלים, מנכ"ל איגוד רבני קהילות, הרב עמיחי אליהו פנה לתהלה פרידמן, לשעבר יו"ר נאמני תורה ועבודה, שישבה לצידו בפאנל ואמר: "מנתונים של העיתונאי והחוקר שמואל רוזנר אנחנו רואים שחמישים אחוז מהציבור הדתי ליברלי לא ממשיך לשמור תורה ומצוות. כך  שלא רק שאתם לא פועלים על מנת לקרב, אנחנו מסתכלים ורואים שאחרי 20 שנה שאתם פעלתם פה, הציבור החילוני לא יותר קרוב לציבור הדתי לאומי. אתם פוגעים בנו יותר מאשר בונים".

עוד הוסיף הרב אליהו: "הציונות הדתית היא ברכה גדולה. אנחנו מנסים ליישר את העמדות שלנו על פי התפישה המערבית. ולראיה כשהציבור החילוני מחפש תורה הוא לא בא אלינו. הוא לא רואה בנו אנשי תורה. הוא רואה בנו חילוניים עם כיפה".

הוא הדגיש כי "התחושה היא שאנחנו הדרך החוצה, מתקרבים לחילוניות. כשהם מחפשים את הקב"ה הם לא מספיק מחפשים אותו בנו, אלא מוצאים אותו אצל החרדים". ואמר לסיכום: "לכן הקמנו את איגוד רבני קהילות במטרה לשאת את הדגל של התורה ולעשות "יהדתה". שימצאו בנו את התורה הגדולה שיש בנו. וכשזה יקרה, אנחנו נמצא לא רק גשר, אלא גם את הקשר העמוק שיש ביננו".