צפו: תרגיל "משחקי הכס" הסתיים בהצלחה

הגיע לסיומו התרגיל הבין-לאומי של עוצבת הקומנדו וחיל-האוויר, "משחקי הכס", במרחב האי קפריסין. צפו בתמונות

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/12/19 11:32 ח בכסלו התשפ

צפו: תרגיל "משחקי הכס" הסתיים בהצלחה
משחקי הכס בקפריסין, צילום: דובר צהל

דובר צה"ל מוסר כי השבוע, הגיע לסיומו התרגיל הבין-לאומי של עוצבת הקומנדו וחיל-האוויר, "משחקי הכס", במרחב האי קפריסין. בתרגיל לקחו חלק לוחמי היחידות המיוחדות ״אגוז״, ״מגלן״ ו״דובדבן״, טייסות מסוקי סער, טייסות תובלה, טייסת כטמ״ם, טייסת ביום אויב והיחידה הטקטית לחילוץ מיוחד (669).
 
במסגרת התרגיל, תרגלו לוחמי הקומנדו וטייסות חיל-האוויר אימון בסיסי ומשימתי מול איום בתא שטח חדש ולא מוכר במתארי לחימה של זירה צפונית. הנושאים שתורגלו -  פשיטות קצרות חד-ליליות בדגש על לחימה בתוואי שטח הררי, צפוף ומורכב, תקיפת תשתיות אויב, הטסת כוחות קרקעיים, סיוע לכוחות הקרקע, אספקת ציוד בהיטס, תדלוק איטי של מסוקים, חילוץ של טייסים נוטשים ופינוי פצועים, כל זאת מול מטוסים ומול כוחות לוחמים המדמים את האויב.

הרמטכל כוכבי בתרגיל

הרמטכל כוכבי בתרגילצילום: דובר צהל

 
במהלך השבוע ביקר ראש המטה הכללי, רב-אלוף אביב כוכבי, במרחב התרגיל. במסגרת ביקורו צפה הרמטכ"ל בכוחות הלוחמים בשטח ושוחח עם המפקדים בנושא הסוגיות המבצעיות והאתגרים שבמתאר פעולה בעומק. בנוסף, נפגש עם מקבילו בצבא קפריסין, מפקד המשמר הלאומי של צבא קפריסין, רב-אלוף איליאס לאונטאריס.

החיילים בתרגיל

החיילים בתרגילצילום: דובר צהל

מתוך התרגיל

מתוך התרגילצילום: דובר צהל

 מדברי מפקד בסיס פלמחים, תת-אלוף יואב עמירם: ״מדובר באימון מורכב בתנאי שטח ומזג אוויר מאתגרים. בתרגיל באה לידי ביטוי השותפות העמוקה של עוצבת הקומנדו וטייסות החיל. היה מרשים לראות את היכולת להפעיל כוח קטלני ומדויק הרחק מחופי הארץ".
 
מדברי מפקד עוצבת הקומנדו, אלוף-משנה קובי הלר: ״סיימנו אימון ייחודי מסוגו, מחוץ לגבולות מדינת ישראל. התרגיל כלל מגוון רב של משימות ומתארי פעולה אשר הביא לידי ביטוי הבשלה של יכולות ותהליכים מבצעיים, שהחלו לפני ארבע שנים. הדגשנו בתרגיל את חשיבות הדיוק וההעמקה בפרטים, אבל מעל הכל, בלטה היכולת האישית של הלוחמים. בתרגיל הופגנה רמה גבוהה של מקצועיות ובלט שיתוף פעולה צמוד ואיכותי עם חיל האוויר. התרגיל הביא לידי ביטוי יכולת מבצעית מתפתחת, תפיסת הפעלה שלמה, יכולות מתפתחות של חשיפת אויב וכמובן קטלניות להשמדת אויב בקצבים גבוהים מבעבר".