מחלקה בשב"ס עוזבת את ירושלים? "מנוגד להחלטת ממשלה"

יו"ר האופוזיציה בעיריית ירושלים, עופר ברקוביץ', שלח מכתב לשר לביטחון פנים במחאה על כך שבשב"ס מעבירים את אחד האגפים מירושלים: "ממשלת ישראל ממשיכה להפר את החלטות הממשלה שלה עצמה"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 05/12/19 15:04 ז בכסלו התשפ

מחלקה בשב"ס עוזבת את ירושלים? "מנוגד להחלטת ממשלה"
יו"ר 'התעוררות', עופר ברקוביץ', צילום: שרון גבאי

השב"ס עוזב את ירושלים? יו"ר סיעת 'התעוררות' בעיריית ירושלים, עופר ברקוביץ', שלח מכתב לשר לביטחון פנים גלעד ארדן, במחאה על כך שבשירות בתי הסוהר החליטו להעביר את מחלקת האסיר מירושלים לרמלה. לדברי ברקוביץ' הדבר מנוגד להחלטת ממשלה שנועדה להעביר את כל משרדי הממשלה ואגפיהם לבירה.

"החלטות הממשלה 1661, 1605 קובעות כי היחידות הארציות של משרדי הממשלה בכללן יעברו לתחומה המוניציפלי של ירושלים באופן הדרגתי עד למאי 2015 ולאחר מכן, ומשלא עמדו משרדי הממשלה בלוחות הזמנים, נדחה הדד ליין למאי 2019.  דו"ח מבקר המדינה בנושא "יישום החלטות הממשלה בנושא מעבר יחידות ממשלה לירושלים" קבע כי מדובר ב-140 יחידות ארציות של 25 משרדי ממשלה, שבהן כ-2,700 עובדים, ומתח ביקורת חריפה על המחדלים המתמשכים של משרדי הממשלה להעביר את יחידותיהם הארציות לירושלים", כתב ברקוביץ'.

אילוסטרציה

אילוסטרציהצילום: נתי שוחט, פלאש 90

"כרגע נמצאת על הפרק, העברת מחלקת האסיר, שמונה כ-30 איש, מירושלים לרמלה. התהליך לאיכלוס המחלקה הזאת ברמלה כבר החל,  ללא אישור ועדת החריגים". ברקוביץ' מוסיף במכתבו כי "השארת משרדי הממשלה בירושלים והמשך העברת היחידות הארציות של הממשלה לירושלים חיוניים  לביצור מעמדה של ירושלים כבירת מדינת ישראל ולהכרה הבינלאומית בירושלים כבירת ישראל; ולחיזוק הכלכלה העירונית ע"י הגדלת מספר מקומות התעסוקה בעיר, וההכנסות של העיריה (ארנונה) ושל העסקים השונים בירושלים".

עופר ברקוביץ' אמר היום: "ממשלת ישראל ממשיכה להפר את החלטות הממשלה שלה עצמה, ואת חוקי היסוד של מדינת ישראל. משרדי הממשלה לא רק שלא עוברים לירושלים, אלא עוזבים אותה, בניגוד לחוק. מדובר במחדל שפוגע באופן קשה בעיר - בפיתוחה הכלכלי, בהיצע המשרות, ברווחי העירייה מהארנונה ובמעמדה הלאומי של העיר. ובנתיים, ירושלים יורדת לאשכול סוציו אקונומי 2. 

"אני קורא לשר ארדן לעצור את המעבר של מחלקת האסיר מירושלים. יותר מזה - לפעול להחזרת כל השב"ס לירושלים, שבורח ממנה לאט לאט. ירושלים היא בירת ישראל, והיא ביתה של כנסת ישראל וממשלת ישראל, ונמשיך לפעול לעצור כל מדיניות שתפגע במעמדה ככזו".