נתניהו למזכיר המדינה האמריקני: "איראן מגבירה את תוקפנותה באזור"

ראש הממשלה הודה למזכיר המדינה פומפאו, בפגישתם בליסבון, על ההצהרה כי ההתיישבות ביהודה שומרון חוקית: "בניגוד לדעה הרווחת, זה דווקא מקדם את תהליך השלום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/12/19 21:52 ו בכסלו התשפ

נתניהו למזכיר המדינה האמריקני: "איראן מגבירה את תוקפנותה באזור"
נתניהו ופומפיאו, צילום: קובי גדעון /לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש כעת עם מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו, בליסבון. בפתח הפגישה חזר נתניהו לנושא האיראני: "הנושא הראשון שאעלה יהיה איראן, כך גם הנושא השני והשלישי, וכן עוד נושאים רבים".

נתניהו הסביר כי כי התוקפנות האירונית שולחת זרועות לכל מדינות האזור: "התברכנו שהנשיא טראמפ מוביל מדיניות עקבית של הפעלת לחץ נגד איראן. איראן מגבירה את תוקפנותה באזור, אפילו בעודנו מדברים. הם קוראים עלינו תיגר מאיראן, עיראק, סוריה, לבנון, עזה ותימן ואנו מתמודדים ישירות עם התוקפנות הזאת. 

צילום: קובי גדעון /לע"מ

 

למרות התנגדותו הנחרצת של יו"ר כחול לבן, בני גנץ, ראש הממשלה חזר על הרצון שלו לבות ברית הגנה עם ארצות הברית: "שיתוף הפעולה הישראלי-אמריקני הוא הכרחי למאמץ הזה, שמשרת את המטרות של מדינות רבות באזור. זה יהיה הנושא הראשון שאעלה, כולל היכולת לחזק ולקדם את ההגנה המשותפת שלנו".

ראש הממשלה הודה ומזכיר המדינה על ההצהרה מטעם מחלקת המדינה, על כך שההתנחלויות הן לא בלתי חוקיות: "אני חושב שבניגוד לדעה הרווחת, זה דווקא מקדם את תהליך השלום, כי על השלום להיות מבוסס על אמת ולא על שקר. אנו מחויבים לקדם את השגשוג, הביטחון והשלום באזור. אני מאמין שהשיחה הזאת, ושיחות נוספות שעוד יהיו, יעשו בדיוק את זה".