יוזמה פוליטית חדשה: חנינה לנתניהו תמורת פרישה מהחיים הפוליטים

גורמים במערכת הפוליטית פועלים להשיג הסכמה רחבה במסגרתה הנשיא ריבלין יחון את ראש הממשלה במידה ויודה באישומים נגדו ויפרוש מהחיים הפוליטיים

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/12/19 20:58 ו בכסלו התשפ

יוזמה פוליטית חדשה: חנינה לנתניהו תמורת פרישה מהחיים הפוליטים
נתניהו וריבלין, הערב, צילום: חיים צח, לע"מ

גורמים במערכת הפוליטית, שאינם מתואמים עם ראש הממשלה, יוזמים מתווה מול נשיא המדינה ראובן ריבלין להענקת חנינה לנתניהו אם יורשע בתום משפטו - כך דווח בחדשות 12.מטרת המתווה היא להעניק, בהסכמה רחבה, חנינה לנתניהו אם יודה באישומים שהוגשו נגדו ויכריז שהוא פורש מהחיים הפוליטיים.

כזכור, שלשום מסר היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ליו"ר הכנסת אדלשטיין את כתב האישום נגד ראש הממשלה נתניהו בגין שוחד, מרמה והפרת אמונים. במסמכים שהוגשו ליו"ר הכנסת פורט כי משפטו של ראש הממשלה ייערך בבית המשפט המחוזי בירושלים, וכי רשימת העדים שמבקשת התביעה להעלות לדוכן ארוכה עד מאוד, וכוללת 333 שמות, ביניהם פוליטיקאים ושרים רבים בעבר ובהווה כמו ציפי לבני, יאיר לפיד ורבים נוספים.

בתגובה לכתב האישום אמר נתניהו בהצהרה מיוחדת כי "תופרים חליפה מיוחדת בשבילי, לראשונה בהיסטוריה" וקובע: "אמשיך להוביל את המדינה" וטען כי "הדיחו את עדי המדינה לעדות שקר". נתניהו קבע כי הוא לא הולך להתפטר וימשיך להנהיג את המדינה כלשון החוק: "אני לא אתן לשקר לנצח. אמשיך להוביל את המדינה לפי החוק, בדיוק כפי שכתוב, אמשיך להוביל את המדינה באחריות, במסירות, תוך דאגה לביטחון ולעתיד של כולנו. למען המדינה - צריך לחקור את החוקרים"