מאות בנות שירות לאומי לא קיבלו את מענקי השחרור

מאות בנות שירות לאומי, שסיימו את שירותן לפני מספר חודשים, לא קיבלו את מענקי השחרור והפקדון שלהן: "זו ממש הלנת שכר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/12/19 18:49 ו בכסלו התשפ

מאות בנות שירות לאומי לא קיבלו את מענקי השחרור
בנות ביריד שירות לאומי. אילוסטרציה, צילום: מנהלת השירות הלאומי אזרחי

שמונה חודשים אחרי תום השירות, מאות בנות שירות לאומי לא קיבלו את מענק השחרור והפיקדון שלהן, למרות שעל פי החוק הן צריכות לקבל אותו כ-60 יום לאחר השחרור. 

בנות שירות שביקשו לדעת מתי הן צפויות לקבל את כספי השחרור שלהן נאלצו לעבור בין מספר גורמים, בניהם: עמותות השירות הלאומי, מנהלת השירות הלאומי ומשרד הביטחון, כאשר כל גורם מגלגל את האחריות לגורמים אחרים ובנות השירות נשארות ללא המענק. 

"זו ממש הלנת שכר", אמרה ליטל אליעזרוב, בת השירות בראיון בחדשות 12, "הם זורקים את האחריות אחד מהשני ולא נותנים לנו את הכסף". על בנות השירות שחשפו את הפרשה הופעלו לחצים גדולים שלא להתראיין לתשורת, אולם הן עמדו בלחץ והתראיינו בפומבי. 

ברשות השירות הלואמי הגיבו להאשמות של בנות השירות: "רשות השירות הלאומי אזרחי ומשרד הביטחון מודעים לבעיה הקשה של משתחררים שלא קיבלו את המענק והפיקדון בזמן, מיצרים על כך מאוד ועושים כל שביכולתם להתגבר על הבעיה. רשות השירות הלאומי אזרחי הטמיעה בחודשים האחרונים מערכת ממוחשבת חדשה, שצריכה להתממשק עם המערכת של משרד הביטחון ולקבל הדיווחים, כפי שפעלה המערכת הקודמת. קליטת ממשקי המערכת החדשה יצרה פערים כדוגמת הפניות שהגיעו אליכם, אותם פותרים בימים אלה יחד, משרד הביטחון  בשיתוף הרשות לשירות לאומי".

עוד הוסיפו ברשות: לאור האירועים האחרונים, יזם האגף והקרן לחיילים משוחררים במשרד הביטחון, בשיתוף פעולה מלא עם מינהלת השירות הלאומי אזרחי, הצלבת דוחות של משוחררי 2018 ו-2019, למניעת מקרים לא מדווחים, וככל  שיימצאו שגויים כאלה, הם יטופלו פרטנית. נכון להיום, מרבית אירועי השגויים בממשקי המערכות טופלו וכספי הזכאות מועברים לחשבונות בהתאם. הרשות ומשרד הביטחון הגדירו את המשימה הזו בראש סדר העדיפויות ועושים הכל כדי להביא לפתרון מהיר ויעיל לטובת משוחררי השירות הלאומי אזרחי".