ועדת הבחירות המרכזית הכריזה: זה המועד לבחירות השלישיות

במידה ולא יימצא פתרון למשבר הפוליטי, הבחירות לכנסת ה-23 יתקיימו ב-25.2.20 לכל המוקדם

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/12/19 21:55 ד בכסלו התשפ

ועדת הבחירות המרכזית הכריזה: זה המועד לבחירות השלישיות
יו"ר וועדת הבחירות- השופט חנן מלצר, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית ,עו"ד אורלי עדס ,אישרה כי בפגישת עבודה  בינה ובין ח"כ אבי ניסנקורן, על פי בקשתו, נבחנה האפשרות להקדמת מועד הבחירות ככל שניתן ,במידה ויתקיימו עם התפזרותה של הכנסת ב-11.12.19 בחצות.(בתום תקופת ה21 הימים).

בפגישה הוצגו תהליכי העבודה המורכבים להם נדרשת הוועדה מכח דיני הבחירות ועם כל הקשיים הכרוכים,הסתמן כי המועד הקרוב ביותר בו ניתן יהיה לקיים בחירות לפי הוראות החוק הוא ה-25.2.20. 

נציין כי על פי הנוהל התקין, מערכת בחירות עורכת 90 ימים מרגע התפזרות הכנסת, על כן התאריך לבחירות היה אמור להיות ב-3.3.20 או ב-17.3.20. אולם מכיוון שישנה חוסר יציבות פוליטית במשך תקופה ארוכה, וועדת הבחירות נאתרה לבקשה לצמצם את הימים ולקבוע תאריך מהר ככל הניתן. 

בתוך כך, נראה כי המשא ומתן בין כחול לבן לליכוד תקוע וכי הצדדים אינם מגיעים לכדי הסכמות. הליכוד הציעו לכחול לבן הסכם במסגרתו נתניהו יכהן ראשון בראשות הממשלה, אולם לכמה חודשים בלבד. לאחר מכרן גנץ יכנס לנעליו למשך שנתיים ולאחר מכן,בשנה וחצי האחרונות, יחליף אותו נתניהו או מישהו אחר מהליכוד במידה ונתניהו לא יוכל לכהן עקב משפטיו. לפי שעה, כחול לבן סירבו להצעה.