השמאל מבקש: להקים את ועדת הכנסת ולדון בהסרת החסינות של רוה"מ

לאחר חוות הדעת של היועץ המשפטי לכנסת, מחנה השמאל פונה בדרישה להקמת ועדת הכנסת. ח"כ תמר זנדברג: "לנתניהו יש עניין להעצים את המשבר הדמוקרטי שישראל מצויה בו "

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/12/19 16:39 ד בכסלו התשפ

השמאל מבקש: להקים את ועדת הכנסת ולדון בהסרת החסינות של רוה"מ
אבי ניסנקורן, צילום: פלאש 90

במחנה הדמוקרטי ובסיעת העבודה-גשר פנו ליו"ר הוועדה המסדרת ח"כ אבי ניסנקורן (כחול לבן) בדרישה להקים ועדת כנסת שתדון בחסינות נתניהו.

מוקדם יותר פרסם היועץ המשפטי לכנסת, עו"ד איל ינון,  חוות דעת בנוגע להקמת ועדת כנסת שתוכל לדון במתן חסינות לנבחרי ציבור שנגדם הוגש כתב אישום, וקבע כי יש אפשרות להקים ועדת כנסת אם יהיה רוב לכך. משמעות ההחלטה נוגעת להליכי החסינות הקשורים לראש הממשלה בנימין נתניהו ולח"כ חיים כץ.

במכתב שנשלח לח"כ ניסנקורן, על ידי המחנה הדמוקרטי, הדגישו חברי הסיעה כי הליך הסרת החסינות נדרש בדחיפות על מנת למנוע מנתניהו לעכב את פתיחת משפטו למועד לא ידוע. בסיעה הדגישו כי גם על פי חוות הדעת של היועץ המשפטי לכנסת שהתקבלה בדקות האחרונות נכתב, כי ניתן בהחלט להקים וועדת כנסת. וכי אם לא תוקם, תשקול הסיעה פניה לבית המשפט.

יו"ר המחנה הדמוקרטי ח"כ ניצן הורוביץ: "ראש הממשלה המואשם בשוחד יעשה הכל כדי לדחות את המשפט ולחמוק מהדין. העובדה שכנסת והמדינה כולה בשיתוק פוליטי, משחקת לידיו. אסור לתת לחרפה הזו יד. הועדה המסדרת בראשות אבי ניסנקורן חייבת להביא הצעה להקמת ועדת כנסת ולאפשר את הסרת חסינותו של נתניהו. החוק מאפשר זאת, ההליך הדמוקרטי מחייב זאת"

יו"ר הסיעה ח"כ תמר זנדברג: "הוועדה המסדרת צריכה להקים ועדת כנסת באופן מיידי- הדבר בסמכותה החוקית והוא גם הדבר הנכון לעשות. לנתניהו יש עניין להעצים את המשבר הדמוקרטי שישראל מצויה בו כדי לחמוק ממשפט צדק. לכנסת אסור לאפשר לזה לקרות״

ח״כ רויטל סויד, המובילה את הצוות המשפטי של מפלגה העבודה-גשר פנתה גם היא ליו״ר והעדה המסדרת, ח"כ אבי ניסנקורן: ״אני קוראת לך לפעול מיד, ללא כל שיהוי, להקמת הועדה. יש לעשות הכל כדי לשחרר את המדינה והמערכת מהקיפאון המשתק והמכוון שאנחנו מצויים בו, ולמנוע מנאשמים לנצל לרעה הליכים פרוצודורליים ולנסות באמצעותם להתחמק ממשפט או לפחות לדחותו עד אין קץ. זכות הציבור לדעת את עמדת חברי הכנסת השונים.  קום עשה מעשה, זהו אינטרס ציבורי ראשון במעלה בעת הזו".