לראשונה: מכון צומת התיר למגמגם להשתמש בשבת במכשיר המסייע למנוע גמגום

בפסיקה יחודית קבע ראש המכון הרב מנחם פרל כי מי שסובלים מגמגום ומכשיר דיבור ושמע מיוחד המשמיע להם את דבריהם מסייע להם לא לגמגם, יכולים לעשות בו שימוש בשבת.

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/12/19 09:17 ג בכסלו התשפ

לראשונה: מכון צומת התיר למגמגם להשתמש בשבת במכשיר המסייע למנוע גמגום
רמקול, צילום: pexels (Anthony)

בפסיקה יחודית לשאלה שהגיעה למכון צומת, קבע ראש המכון הרב מנחם פרל בהיוועצות עם מהנדסי המכון כי מי שסובלים מגמגום ומכשיר דיבור ושמע מיוחד המשמיע להם את דבריהם מסייע להם לא לגמגם, יכולים לעשות בו שימוש בשבת.
פחות מאחוז מאוכלוסיית העולם הבוגרת, סובלת מגמגום, למרות שלא ברור עדיין על פי המחקר מה הסיבות לכך, ברור שיש מהן נוירולוגיות, פסיכולוגיות, פיזיות ועוד
מתברר שיש מהסובלים מגמגום שמייצרים תגובה חיובית למשוב קולי שעבר שינוי, כלומר, כשקולו של המגמגם מושמע לו בשינויים קטנים, השטף שלו משתפר והדבר יכול לעזור במידה מסוימת לחלק נכבד מהמגמגמים.
יש העושים שימוש באפליקציות, למכשירי אייפון ואנדרואיד, באמצעות אוזניות עם מיקרופון, ויש העושים שימוש בסוגי מכשירים הנראים כמכשירי שמיעה וכוללים בתוך האוזן או מעל האוזן את כל יחידת הקלט, העיבוד והפלט.
בפנייה שהגיעה למכון, תיאר הפונה כי המכשיר מסייע מאוד ומאפשר לו - לנהל שיחות  וללמד בשבת וביקש היתר לעשות במכשיר שימוש בשבת.

לאחר בדיקה של המכשיר במכון צומת יחד עם מהנדסי המכון, קבע הרב מנחם פרל ראש המכון כי ניתן לעשות שימוש במכשיר כשהוא פתוח וערוך מראש מערב ומותאם לעוצמת הווליום הדרושה ולתוכנית הרצויה, ואם הסוללה לא תחזיק למשך כל השבת, לחבר סוללת גיבוי באופן קבוע לפני שבת.
  
הרב מנחם פרל מסביר כי "דין מי שסובל מגמגום כדין מי שסובל מליקוי בשמיעה, לשניהם יש דין 'חולה' לענין שבת ועל כן יש לאפשר להם סיוע גם באופן שנמנע מאדם בריא.  השבת ניתנה לעונג ומנוחה, ולא חלילה לצער"  

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן