ליברמן מגן על רבני צהר: "ח"כים המייצגים כביכול ציבור דתי לאומי העדיפו להצטרף לעמדת החרדים"

יו"ר ישראל ביתנו מסביר כי תנאיו לכניסה לקואליציה נותרו הקמת ממשלה חילונית, אך מנסה לחזק את רבני הציונות הדתית: "לא נקבל שום "פיקוח" של הרבנות הראשית שנועדה לעשות סלקציה ולמנוע מרבני צוהר מלערוך גיורים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/11/19 11:32 א בכסלו התשפ

ליברמן מגן על רבני צהר: "ח"כים המייצגים כביכול ציבור דתי לאומי העדיפו להצטרף לעמדת החרדים"
הרב פרץ וליברמן, צילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

לאחר השמועות על ריכוך בעמדות של אביגדור ליברמן, יו"ר ישראל ביתנו מבהיר בפוסט בפייסבוק כי אין שינוי בעמדותיו והוא עדיין מייחל להקמת ממשלת אחדות חילונית, אך מפתיע בחיזוק לרבני צהר. 

"לא נוותר על העברת חוק הגיוס, ככתבו וכלשונו, לא נוותר על ביטול חוק המרכולים, לא נוותר על הפעלת תחבורה ציבורית בשבת, לא נוותר על נישואים אזרחיים, ונדרוש הכנסת לימודי ליבה לחינוך החרדי. אלה הם תנאי הסף...לאורך מערכת הבחירות שמענו שיח של שנאה מכיוון המפלגות החרדיות. אנחנו יריבים פוליטיים, אבל לא אוייבים...אנחנו רוצים מדינה נורמלית, שבה האזרחים יחיו על פי העיקרון של חיה ותן לחיות. אני לא מבקש לפתוח מרכולים בשבת בבני ברק, ולא מוכן שיסגרו מרכולים בשבת באשדוד נקודה", חזר ליברמן על עמדותיו והצהרותיו מהבחירות והסביר כי כל אלו תקפים גם היום. 

ליברמן טען כי ניסינו מפלגתו ניסתה לנהל מו"מ רציני וענייני להקמת ממשלת אחדות: "בנושא דת ומדינה הצגנו דרישות מקלות: חוק הגיוס ככתבו וכלשנו, ביטול חוק המרכולים,  גיור על ידי רבני עיר, פרקטיקה שהיתה מקובלת מקום המדינה ועד 1994. הבהרנו שלא נקבל שום "פיקוח" של הרבנות הראשית שנועדה לעשות סלקציה ולמנוע מרבני צוהר (הרב סתיו, הרב ריסקין ואח') מלערוך גיורים. בנקודה הזו הצטערתי שח"כים המייצגים כביכול ציבור דתי לאומי לא הצטרפו לעמדתנו והעדיפו להצטרף לעמדת החרדים. נישואים אזרחיים לכל מי שיחפוץ בכך ללא מגבלה וללא צמצום הנושא אך ורק לפסולי חיתון. אשרור מחדש של מתווה הכותל כפי שאושר בזמנו בממשלת נתניהו. ותחבורה עירונית בשבת על סמך החלטת ראש העיר ומועצת העיר ובהתאם לאופי האוכלוסייה בכל ישוב וישוב". 

עוד הוסיף ליברמן: "אני דוחה את טענותיו של ח"כ עופר שלח שישראל ביתנו מנעה הקמת קואליציה חילונית, הנסמכת על הרשימה המשותפת, שכביכול היתה יכולה לממש את האג'נדה החילונית. לצערי, ח"כ שלח טועה או מטעה בכוונת תחילה. דבר ראשון, קואליציה שנסמכת על המפלגה האיסלאמית אינה חילונית. דבר שני, מבחינה עקרונית, לקואליציה הנסמכת על ח"כים ערבים שבזמן עימות בין צה"ל לארגון טרור פונדמנטליסטי כמו הג'יהאד האיסלאמי מתייצבים לצד ארגון הטרור ומאשימים את חיילי צה"ל בפשעי מלחמה, אין זכות קיום במישור המוסרי".