ניר חפץ תובע את השר אוחנה

עד המדינה דורש משר המשפטים אמיר אוחנה חצי מיליון ש"ח בגין לשון הרע והפרה של חוק הגנת הפרטיות. אוחנה מגיב: "מה שאמרתי היה הכרחי לדיון הפרלמנטרי. לא אמרתי שום דבר על דוכן הכנסת שלא פורסם כבר קודם לכן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/11/19 18:12 ל בחשון התשפ

ניר חפץ תובע את השר אוחנה
ניר חפץ, צילום: פלאש 90

עד המדינה, ניר חפץ דורש משר המשפטים אמיר אוחנה 500 אלף שקלים בגין לשון הרע והפרה של חוק הגנת הפרטיות ועל פי פקודת הנזיקין. לפי התביעה, השר אוחנה הפר צו איסור פרסום בכך שחשף את התרגיל החקירתי שביצעה המשטרה בחקירתו של חפץ. אוחנה הגיב לפרץ ואמר כי הוא לא חוזר בו מאף מילה. "מה שאמרתי על הדוכן, היה הכרחי לדיון הפרלמנטרי בנושא. זו הייתה ליבת הדיון. לא אמרתי איפוא שום דבר על דוכן הכנסת שלא פורסם כבר קודם לכן לא רק בכלי התקשורת".

כזכור, לפני כחודש, לקראת פרסום החלטת היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט בעניין השימוע של ראש הממשלה, התייצב השר אמיר אוחנה על דוכן הנואמים במליאת הכנסת אחז בידיו דפי נאום כתובים מראש והקריא בפני קהל הנוכחים, לרבות אמצעי התקשורת את התרגיל החקירתי שבוצע בחקירתו של חפץ, על אף שהוצא צו איסור פרסום בנושא.

על פי כתב התביעה נטעם כי אוחנה חשף פרטים אסורים בפרסום, על פי הצו השיפוטי שעל קיומו ידע. "הפרה בוטה, מופרשת וביודעין של פרטים חסויים ופגועניים, שזכו לתהודה רבה. מטרתו הייתי לבזות את התובע להשפילו תוך פגיעה קשה בפרטיותו נטען כי הופרו חובות חקוקות כמו שיבוש הליכי משפט הדחה והטרדת עד. הדברים של אוחנה נטען שורצים דברי בלע שקריים ומחוצפים ונטולי כל שחר".

שר המשפטים אמיר אוחנה אמר בתגובה לתביעה כנגדו כי הוא לא חוזר בי מאף מילה. "מה שאמרתי על הדוכן היה הכרחי לדיון הפרלמנטרי בנושא".

"כתב התביעה כמובן לא הגיע לידי", אמר אוחנה "אבל דבר קיומו הגיע בדרך כלשהי לכלי התקשורת. את השמועות על פעולת החקירה הנוראית שבוצעה כלפי ניר חפץ, שמעתי כבר במשך שבועות רבים. המשמעות: סחיטה באיומים והדחת עד – כל זאת על ידי אנשי רשויות אכיפת החוק".

שר המשפטים אמיר אוחנה

שר המשפטים אמיר אוחנהצילום: פלאש 90

אוחנה אמר בנוסף כי היו גם פעולות חקירה פסולות אחרות ובכללן התנהלות גורמי האכיפה כלפי ראש הממשלה, כלפי שאול אלוביץ' ומשפחתו. "השימוש במעצר בנו במטרה להניעו להחליף עו"ד, ההקלטה בחדר ההיוועצות בעו"ד, ההדלפות הבלתי פוסקות מחומרי החקירה במטרה להשחיר את שמו של נתניהו ולהבאיש את ריחו מול כלל הגורמים – הציבוריים, המשפטיים והפוליטיים  – פעולות שנחשפו כבר וזכו לביקורת חריפה משורה של גורמים, בהם יו"ר לשכת עורכי הדין עו"ד אבי חימי, פרופ' רות גביזון, הח"מ ורבים נוספים".

שר המשפטים מבהיר כי מה שאמר על הדוכן, היה הכרחי לדיון הפרלמנטרי בנושא. "זו הייתה ליבת הדיון.  אי אפשר למיטב שיפוטי לקיים דיון על הביקורת נגד רשויות האכיפה – בלי לפרט על מה הביקורת. בנוסף, צו איסור הפרסום כלל לא הובא לידיעתי. אני מניח שהובא לידיעתם של כלי התקשורת, אליהן הוא מופנה. יום לפני הדיון, ב-5.11.19, פרסם באתר החדשות News1 העיתונאי יואב יצחק את פרטי המקרה, בפירוט נרחב, הרבה מעבר למה שפירטתי במליאה". 

"לא אמרתי איפוא שום דבר על דוכן הכנסת שלא פורסם כבר קודם לכן לא רק בכלי התקשורת, אלא גם בכל אמצעי התקשורת המודרניים והעדכניים (פייסבוק, טוויטר, ווטסאפ), שפרסמו גם שמות, תמונות ופרטים הרבה יותר אינטימיים ומפורטים". דברי השר אוחנה.