הרב שפירא: תקיפה מינית יכולה לגרום להתפתחות נטיות חד מיניות

בספר חדש של הרב יצחק שפירא, שדן בתופעת הנטיות החד מניות, מוסבר כי ישנם דברים שיכולים לגרום להתפתחות התופעה בקרב בני נוער ועל החברה לצמצם את ההצפה בנושאים הללו כי להפחיתה: "ההחצנה של היצרים הופכת את ההתעסקות עם היצר ללגיטימית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/11/19 11:09 ל בחשון התשפ

הרב שפירא: תקיפה מינית יכולה לגרום להתפתחות נטיות חד מיניות
למצולמים אין קשר לכתבה, צילום: פלאש 90

הספר החדש של הרב יצחק שפירא, ראש ישיבת עוד יוסף חי ביצהר, המתמודד עם סוגיות הנטיות החד -מיניות עורר סערה רבה לאחר שהרב שפירא קבע כי הנטיות הללו מושפעות מגיל הנעורים ומתפיקה שהנער עבר בילדותו.

"בגיל הילדות, בו עדיין אין יצרים, אחד הדברים שיכולים לפגוע בתמימות של הילד, תמימות בה הוא חוה  את ה קשר שישי בין איש לאישה בלי לחוש את הדחפים שמלווים אותו - הוא תקיפה, גורס הרב שפירא. אחת ההשלכות של חוויה כזאת היא הצורך של הילד לשחזר אותה, למרות שהוא יודע שהיא חוויה לא טובה. הילד כאילו מרגיש שלאדם שתקף אותו היתה עוצמה חזקה שאצלו אין, והוא חייב לפענח את העוצמה". 

לטענת הרב שפירא גם הלימודים בתנאי פנימייה יכולים לבלבל את הנער בגיל ההתבגרות: "לפעמים החיים בפנימיי, קיימים יותר מקרים של משיכה בין שניים מאותו המין. זה לא רק היצר החזק של גיל ההתבגרות והזמינות של בן אותו המין בפנימייה מרכיב חשוב בתופעה זו הוא החוסר בתחושת חום והשתייכות שמתגברת בחיי פנימיה שבה ההורים לא נמצאים". הרב שפירא מסביר כי ככל שהנער או הנערה זכו לקבל חום משפחתי נורמאלי בילדות, כך יש סיכוי שהם ייכנסו לגיל ההתבגרות בצורה חלקה יותר לדבריו.  

הסוף להשתקה. אילוסטרציה

הסוף להשתקה. אילוסטרציהצילום: shutterstock

בספר, שאינו יצא עדיין אור, אולם דפי הטיוטה שלו הגיעו לידי שביעי, מסביר כי כל הדברים הללו יכולים לגרום לנטייה להתפתח, אבל אלו דברים שלא מתקבעים בנפש: "בגיל הזה הנטייה באה בדרך כלל רק בשביל למלא את הצורך בסיפוק, והיא עדיין לא נוגעת במקומות עמוקים של גיל ההתבגרות ולמורכבות שיש בגיל הזה". הרב שפירא מסביר כי המצוקה הזו גורמת להם לחפש זוגיות שתוכל להבין אותם: "הנער מתחפש מישהו שיזדהה איתו. בצורה כזו, בקשר שקשר בין שני גברים, עיקר התחושה היא שהם מבינים אחד את השני. גם כאשר אישה יוצרת קשר עם אישה אחרת, היא מרגישה שיש מישהי שמבינה אותה. ההזדהות הזאת מעמיקה את תחושת האחווה בין הנשים, ועוזרת לכל אחת מהן להרגיש רצויה ונאהבת". 

הפתרון של הרב שפירא למצוקה של הנערים והנערות נמצא ביחס החברה לנטיות חד מיניות: "כאשר החברה מציפה את היצרים לרשות הרבים היא לא עוזרת לאדם להיפטר מהצורך להתמודד עם היצר, אלא להפך. ההחצנה של היצרים הופכת את ההתעסקות עם היצר ללגיטימית... עש שהוא לא מודע לכך שיש אפשרות נוספת".