בתי המחבלים שרצחו את דביר שורק הי"ד נהרסו

צה"ל הרס הלילה את בתיהם של ארבעת המחבלים שרצחו את החייל דביר שורק הי"ד. במהלך הפעילות התפתחה הפרת סדר אלימה כאשר עשרות פלסטינים יידו אבנים והבעירו צמיגים לעבר לוחמי צה"ל

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/11/19 07:00 ל בחשון התשפ

בתי המחבלים שרצחו את דביר שורק הי"ד נהרסו
דביר שורק הי"ד, צילום: באדיבות המשפחה

הלילה (ד'), הרסו לוחמי צה"ל בשיתוף לוחמי משמר הגבול וכוחות המנהל האזרחי, את ביתם של המחבלים קאסם עארף חליל עצאפרה, נציר צאלח ג'אבר עצפרה, אחמד עארף חליל עצאפרה ויוסף סעיד עטיה זהור בכפר בית כחיל שבמרחב החטיבה המרחבית "יהודה".

המחבלים היו חלק מהחוליה שביצעה את פיגוע הדקירה סמוך ליישוב מגדל עוז  בו נפל רב-טוראי דביר שורק ז"ל. המחבלים אותרו לאחר מאמץ מודיעיני ומבצעי של השב״כ, ימ״מ וצה״ל. במהלך הפעילות התפתחה הפרת סדר אלימה בהשתתפות עשרות פלסטינים שיידו אבנים והבעירו צמיגים לעבר לוחמי צה"ל. הלוחמים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות.

נזכיר כי הריסת הבתים בוצעה לאחר שנדחו עתירות שהגישו משפחות המחבלים לבג״ץ נגד צו ההריסה. אולם באמצע השבוע שעבר החליטו שופטי בית המשפט העליון להתיר להרוס את ביתם של הארבעה. 

"דביר שורק נרצח בדם קר בפיגוע דקירה בידי בני עוולה", אמרה השופטת ברון בדיון. "אין כפרה. אין נחמה. דביר נרצח בהיותו חייל בן 19 במסלול לימודים בישיבת ההסדר "אור תורה מחניים" בסמוך למגדל עוז בגוש עציון. צעיר ברוך כישרונות שנרצח והוא בדמי ימיו, אך בשל היותו יהודי. הרוע והשנאה בהתגלמותם. היה זה בעת ששב מירושלים ובדרכו לישיבה, כשבידו שקית ובה ספרים שרכש כמתנת סוף שנה למוריו. על המפגעים לתת את הדין במלוא החומרה על מעשיהם הנפשעים. ואולם הריסת בתים אינה יכולה לשמש כפעולת תגמול או ענישה של בני משפחות חפים מפשע".