הרב חיים נבון: "אדוני ראש הממשלה, אני חושש שזה נגמר"

אחרי מכתב הרבנים לנשיא רבילין, פונה היום הרב חיים נבון ישירות לראש הממשלה ומבקש ממנו לפרוש תמורת חנינה מלאה

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/11/19 09:29 כט בחשון התשפ

הרב חיים נבון: "אדוני ראש הממשלה, אני חושש שזה נגמר"
הרב חיים נבון, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

אחרי מכתב הרבנים שקורא לנשיא רבילין לחון את ראש הממשלה בתמורה לכך שיפרוש מהחיים הפוליטים, כותב הבוקר הרב חיים נבון מכתב לראש הממשלה אותו הוא מפרסם בפייסבוק. 

במכתב פונה הרב נבון לראש הממשלה ואומר :"אדוני ראש הממשלה, נראה שזה נגמר. הפסדנו. לא הפסדנו בבחירות; הפסדנו אותך."

הרב נבון לא שוכח להזכיר את הדברים הטובים שעשה רוה"מ :"נכון, זה לא הוגן. אתה ראש הממשלה הכי מוצלח של ישראל מאז בן גוריון. נתת למדינה הזו את העשור הטוב בתולדותיה: העשור היחיד בתולדות מדינת ישראל שלא היו בו משבר כלכלי, מלחמה או אינתיפאדה. הבאת את ישראל ל-OECD, המועדון היוקרתי של המדינות המפותחות בעולם. אתה משאיר אחריך מעצמת הייטק, חזקה לאין-שיעור מכל אויבותיה העניות. מעולם לא נהנתה ישראל מכזה מעמד מדיני. יש לך קו פתוח למנהיגי כל המעצמות, וזה אולי זמני, אך שגרירות ארצות הברית נמצאת בירושלים, ואמריקה הכירה בריבונותנו על רמת הגולן, וזה בעזרת ה' כבר לא ישתנה.
הצלחת גם לשנות את הדרך שבה הישראלים חושבים. לימדת אותנו לדבר על כלכלה. לימדת אותנו שימין אינו מחרחר מלחמות, אלא זהיר ושמרני. בניגוד להאשמות התכופות כאילו אתה "מסית", בפולמוסים שלך עם יריביך היית יותר מאופק מקודמיך. לא קראת ליריביך "סרטן" ולא "פרופלורים". ובכל זאת, או אולי בזכות זה, שכנעת את הישראלים שדרך השמאל היא מסוכנת. מפלגות השמאל התגמדו בזמנך לממדים זעירים. ניצחת, ולכן הפסדת: היריבים שלך למדו להגדיר עצמם "מרכז", ולברך את טראמפ על הכרתו בחוקיות ההתנחלויות. רק מהמקום הזה, ורק בעזרת הפרקליטות והתקשורת, הם היו יכולים לגבור עליך. אבל זה קרה. כל רודפיך השיגוך בין המצרים."

ומסביר מה קרה ומה צריך לקרות בהמשך: "לא הייתה קונספירציה נגדך, אבל בכל צומת שבו צריך היה להכריע, בכל מקום שהיה בו מרחב של ספק ושיקול דעת, המשפטנים הכריעו נגדך. לא עזרה לך העובדה שבמשך שנים שמרת עליהם מכל משמר, וסירבת לערוך רפורמות עמוקות במערכת המשפט. הם נטו נגדך, לקול צהלולי השנאה של העיתונאים. אין בישראל "דיפ סטייט", אין בישראל קנוניה, אבל יש הטיה חזקה נגד ראש ממשלה ימני מצליח. נטפלו אליך בגלל זוטי דברים. לא רצחת, לא גנבת ולא אנסת, וגם לא לקחת מעטפות כסף, ובכל זאת הפילו אותך. זה לא הוגן, אך לצערי זו כנראה המציאות.
אדוני ראש הממשלה, אני חושש שזה נגמר. המדינה - בוקה ומבולקה, בלי ממשלה מתפקדת, בלי ממשלה באופק ובלי שום ודאות פוליטית, ואי אפשר להמשיך כך. האתגרים הכלכליים והביטחוניים הולכים ומצטברים. אני חושש שישראלים רבים לא יסלחו לך אם תניח לליברמן לגרור את המדינה למערכת בחירות שלישית תוך שנה. ישראלים רבים גם תוהים האם באמת תוכל להתמסר לתפקיד הקשה ביותר בעולם, ראשות ממשלת ישראל, תוך כדי ניהול משפט מסובך. אתה עלול להיות מושפל ומובס, ואתה עלול לגרור איתך למטה את מחנה הימין כולו. וכשתעמוד לגורלך בקץ הימין, אתה עלול גם להגיע חלילה לכלא. לוּ ידידך ופרקליטך המנוח, יעקב ויינרוט, היה היום לצדך, ייתכן שהוא היה אומר לך את זה. ייתכן שגם אחרים רוצים לומר לך זאת, ואינם מעזים."

הרב נבון קורא לראש הממשלה לפרוש תמורת חנינה מלאה וכבר מתגעגע: "נראה שאין ברירה: נראה שהגיע הזמן שתפרוש, תמורת חנינה מלאה ומיידית, כפי שנעשה עם אנשי השב"כ בפרשת קו 300. אתה תעזוב את בית ראש הממשלה, והם יעזבו את האישומים. לא תהיה ראש ממשלה, אך חייך יהיו מלאים. תַרצה, תכתוב, תסביר, תִלמד, תְלמד. העולם כולו יהיה פתוח לפניך. בלי ההצקות היומיומיות של כלי התקשורת, בלי ההתנפלות המתמדת על בני משפחתך, בלי ההשפלות והמריבות והפחים היקושים. שברת את השיא של בן גוריון בראשות הממשלה. כיהנת יותר מאשר רוזוולט וצ'רצ'יל. למנהיגים האגדיים הללו נמצאו מחליפים. זה לא יהיה קל, אך בסופו של דבר גם לך יימצא.
עשר דקות אחרי שתפרוש, יתחילו גם יריביך להתגעגע אליך, ולדבר על "הליכוד המתון של נתניהו". ההיסטוריה תזכור אותך כאחד המנהיגים הגדולים של עם ישראל, ומה יכול אדם לבקש יותר מזה. ואחרי מאה ועשרים, כשתעמוד להפתעתך לפני בורא העולם, שבו כנראה אינך מאמין, יזקפו לזכותך בשמים את כל מעשיך הגדולים בארץ. וכאן יקראו על שמך בכל עיר כיכרות ושדרות ובתי ספר.
אדוני ראש הממשלה, לצערנו ולכאבנו נראה שאין דרך אחרת."

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן