נהגי המוניות נגד התחבורה הציבורית החינמית בשבת: "מי שרוצה לבלות - שישלם כחוק"

נהגי המוניות בתל אביב מוחים על ההחלטה של העירייה להפעיל תחבורה ציבורית בשבת חינמית בשבת וטוענים כי זה פוגע בפרנסתם: "אין לנו שום בעיה עם אוטובוסים בשבת, יש לנו בעיה עם אוטובוסים בחינם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/11/19 11:28 כח בחשון התשפ

נהגי המוניות נגד התחבורה הציבורית החינמית בשבת: "מי שרוצה לבלות - שישלם כחוק"
מוניות שירות, צילום: Rachael Cerrotti/Flash90

האם מערך ההסעות החינמי שפועל בגוש דן בשבת לא חוקי? נהגי המוניות מאיימים לחסום כבישים בתגובה להחלטה של עירייה תל אביב, בראשותו של ראש העיר רון חולדאי, להפעיל מערך שירות תחבורה ציבורית חינמית בשבתות.

בסוף השבוע האחרון תושבי גוש דן קמו למציאות חדשה, בה קיימת תחבורה ציבורית גם בשבת. שירות ההסעות שמציעות הרשויות המקומיות נחל הצלחה גדולה מאוד, אולם נראה כי העירייה לא חשבה על נהגי המוניות, שפרנסתם תפגע כתוצאה מההחלטה לתת את השירות בחינם. 

היום (ב') בצהריים צפוי להתקיים תקיים כינוס של איגוד נהגי המוניות, זאת כדי לתכנן מחאה נגד שירות ההסעות החדש. הנהגים מתכננים להתחיל הפגנות כבר בימים הקרובים, ואף מאיימים לחסום כבישים. "צריכה להיות הוגנות כלכלית", אמר מארק אזרוב, יו"ר ועד נהגי המוניות בישראל, "לא ייתכן שנשלם מיסים והם ישמשו את המתחרה שלי בהנחות. אין לנו שום בעיה עם אוטובוסים בשבת או בלילה, יש לנו בעיה שהאוטובוסים האלה בחינם. מי שרוצה לבלות - שישלם על הנסיעות שלו. זה הכל".