הנשיא בטקס לזכר חללי ממבצע קדש: "מי שמבקש לשבור את רוחנו יתבדה"

נשיא המדינה הניח זר ונשא דברים בטקס האזכרה לחללי 'מבצע קדש', שהתרחש לפני 63 שנים. הנשיא הזכיר כי היום כמו אז ישראל תדע לעמוד מול מבקשי רעתה

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/11/19 13:22 כז בחשון התשפ

הנשיא בטקס לזכר חללי ממבצע קדש: "מי שמבקש לשבור את רוחנו יתבדה"
נשיא המדינה ריבלין, צילום: פלאש 90

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין נשא דברים בטקס האזכרה לחללי "מבצע קדש" עם ציון 63 שנים למבצע, והתייחס למצב הבטחוני העכשווי:"הג'יהאד האסלאמי, חמאס וגרורותיה של איראן, מנסים לגרור אותנו למעגל דמים מתמשך, לזרוע אימה וחרדה בקרב תושבי מדינת ישראל כולה. מי שחושב ששכחנו איך להתמודד עם התשה מתמשכת ייאלץ להתמודד פעם אחרי פעם מול החוסן הנפשי של תושבי ישראל. מול עורף ישראלי חזק ומול המחויבות המוחלטת של לוחמנו, שומרות ושומרי ישראל"


״מלחמת סיני הייתה המלחמה הראשונה של מדינת ישראל הצעירה אחרי מלחמת העצמאות והמלחמה הראשונה של צה"ל כצבא סדיר," אמר הנשיא בפתח דבריו והוסיף: "זו הייתה מלחמה ששינתה את כללי המשחק. היא חיזקה את מעמדה הבינלאומי של מדינת ישראל ועיצבה את דמותו של צה"ל כצבא עצמתי וחזק שיש ביכולתו להכות את אויבינו שוק על ירך ולחתור אל הניצחון. 63 שנים חלפו מאז. מדינת ישראל התפתחה, התעצמה, גדלה וצעדה קדימה בתחומים רבים ושונים. חתמנו על הסכמי שלום עם מצרים ועם ירדן שכנותינו. גם המזרח התיכון השתנה ללא הכר. אויבנו כבר יודעים שישראל היא עובדה מוגמרת, אך רצונם לפגוע בנו נותר כשהיה."

הנשיא התייחס בדבריו למתקפה על הדרום לפני כשבועיים ואמר: "רק בחודש האחרון היינו עדים למתקפה פרועה על שגרת החיים של אזרחי ישראל. ילדים והורים נאלצו להסתגר בבתיהם, בממ"דים. גני ילדים ובתי ספר נותרו סגורים. הג'יהאד האסלאמי, חמאס וגרורותיה של איראן, מנסים לגרור אותנו למעגל דמים מתמשך, לזרוע אימה וחרדה בקרב תושבי מדינת ישראל כולה. מי שחושב ששכחנו איך להתמודד עם התשה מתמשכת ייאלץ להתמודד פעם אחרי פעם מול החוסן הנפשי של תושבי ישראל. מול עורף ישראלי חזק ומול המחויבות המוחלטת של לוחמנו, שומרות ושומרי ישראל, להגן על אזרחי ישראל בכול מקום שיידרשו. מי שמבקש לשבור את רוחנו יתבדה. ומי שחושב שנותש ונחלש, טועה. מבקשי רעתנו לא יכלו לנו אז לפני שישים ושלוש שנה והם לא יוכלו לנו גם היום. לא נרפה עד אשר ישוב לפה השקט ושכנינו יבינו שאפשר"