סער נגד גיוס המפלגה להפגנות נתניהו

סער ממשיך בקו המתקפה על קמפיין נתניהו נגד רשויות החוק. טוען כי מנגנון המפלגה גויס על מנת לארגן הפגנות אותן הגדיר כניסיון הפיכה

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/11/19 08:28 כז בחשון התשפ

סער נגד גיוס המפלגה להפגנות נתניהו
ח"כ גדעון סער, צילום: פלאש 90. אהרון קרון

ח"כ ‎גדעון סער, ממשיך להתייצב מול ראש הממשלה נתניהו ותוקף את גיוס מנגנון  המפלגה לקמפיין ראש הממשלה נגד גורמי אכיפת החוק. הבוקר אמר סער ב"כאן ב' : "חמור בעיניי שמנגנון התנועה, שעובדים שמקבלים שכר ממיסי החבר שאני וחבריי משלמים, פועלים לארגן הפגנות נגד מה שמכונה ניסיון הפיכה שלטונית. אני גם מקווה שהידיעות לפיהן רה"מ ישתתף בהפגנה כזאת אינן נכונות". דברים דומים כתב סער בחשבון הטוויטר שלו: "משאבי התנועה (דוגמת דוברות הליכוד), הממומנים ממיסי חבריה, אינם אמורים לשמש להשתלחויות בנבחרי התנועה. פסול ומעיד על היעדר מעצורים".

מוקדם יותר אתמול סיכמו נתניהו ויו"ר מרכז הליכוד חיים כץ כי הפריימריז לראשות הליכוד יתקיימו בתוך שישה שבועות , אך טרם הוחלט מתי בדיוק יתקיימו הפריימריז. סער מעוניין לקיימן בתוך תקופת הימים שנותרו לחברי הכנסת להמליץ על מועמד, בכדי שייטיבו סיכויו להציג את מועמדותו, מול נתניהו שמטבע הדברים לא ממהר לעשות כן.

סער הוסיף לקדם את מועמדותו הבוקר. "אני אדם נקי לחלוטין. התקיימו נגדי במשך שנים מסעות של הכפשות, לאחרונה ראינו מאיזה כיוון הם באו. אותי אי אפשר להפחיד עם שום דבר, אני ישן טוב בלילה ואני יודע שאני ומשפחתי נצטרך לעבור הרבה השמצות אבל ידעתי את זה כשחזרתי לחיים הפוליטיים"

בסביבתם של כץ ושל נתניהו אמרו כי האפשרות להתמודדות בתוך הכנסת הנוכחית ולפני מערכת הבחירות ירדה מסדר היום.  בתגובה להחלטה, אמר סער כי הוא "מברך על הסכמת ראש הממשלה לקיים פריימריז להנהגת התנועה. חוזר על קריאתי מאמש לקיימם במסגרת הזמנים (לפני תום 21 הימים) שתאפשר מניעת בחירות שלישיות". כרגע סער הוא היחיד שהציג מועמדותו מול נתניהו, בעוד שבכירים נוספים במפלגה, דוגמת השר גלעד ארדן, ויו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, טרם הביעו התייחסות כלשהי. ‏לפי  סער, "נתניהו לא יוכל להקים ממשלה גם אם יתקיימו בחירות שלישיות ורביעיות. הוא היה צריך להסיק מסקנות". מנגד העריך השר זאב אלקין בראיון לכאן ב'  כי נתניהו ינצח בפריימריז האלה, ולכן הפתרון הפוליטי לא צריך לבוא משם לדעתו, אלא מזה ש"כחול לבן יתעשתו ויחזרו למשא ומתן איתנו"