יוזמת הרבנים נגד השימוש בכלים חד פעמיים זכתה בפרס הקיימות

יוזמת הרבנים נגד השימוש בכלי פלסטיק חד פעמיים זכתה בפרס הקיימות ע"ש נחמה ריבלין, והוענק על ידי בן זוגה, הנשיא רובי ריבלין.

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/11/19 17:37 כו בחשון התשפ

יוזמת הרבנים נגד השימוש בכלים חד פעמיים זכתה בפרס הקיימות
רבני איכות הסביבה, צילום: shutterstock

יוזמת מכתב הרבנים נגד שימוש בפלסטיק חד פעמי זכתה היום בפרס ע"ש נחמה ריבלין לקיימות, במסגרת ועידת האקלים הישראלית ה-4. נשיא המדינה ובעלה של נחמה ז"ל, ראובן ריבלין, העניק את הפרס היום לראשונה, ליוזמת הרבנים ולעוד שלושה מיזמים נוספים: תנועת מחאת התלמידים למען האקלים בישראל, המאבק לאוויר נקי במפרץ חיפה ועמק הצבאים בירושלים.

לארבעה הוענקו פסלונים פרי יצירתה של נירית לבב פקר, אמנית קיימות שעובדת בעיקר עם חומרים שנועדים לזריקה, ובנוסף, יוזמי מכתב הרבנים נגד שימוש בפלסטיק חד פעמי יקבלו סרטון תדמית מתנת "קשת" הכולל בימוי, הפקה, צילום ועריכה, בשווי של 30 אלף ₪. וועדת השיפוט הורכבה משופטת בית המשפט העליון ונשיאת מועצת העיתונות דליה דורנר, נציגת משפחת ריבלין, ענת ריבלין, והוועד המנהל של ארגון הגג של ארגוני הסביבה חיים וסביבה.

הפרס ע"ש נחמה ריבלין ז"ל הוענק לקמפיינים ויוזמות מקומיות וארציות שנחלו הצלחה יוצאת דופן ואשר מובלים על ידי ארגונים סביבתיים והתארגנויות מקומיות. מטרת הפרס, שהוענק ונוהל ע"י חיים וסביבה-ארגון הגג של ארגוני הסביבה בישראל, היא לחגוג הצלחות ולהבליט את העשייה הסביבתית של ארגונים והתארגנויות הפועלים בזירות השונות של שינוי פני החברה הישראלית.