מסתמן: היועמ"ש לא ימנע מנתניהו להרכיב ממשלה

לאחר שהגיש כתב אישום חמור נגד ראש הממשלה , היועץ המשפטי נדרש להתייחס מבחינה משפטית, האם יוכל נתניהו במצבו להקים ממשלה. היועץ צפוי שלא למנוע זאת חרף 'קשיים משפטיים ניכרים'

חדשות כיפה איתן אילן 24/11/19 15:42 כו בחשון התשפ

מסתמן: היועמ"ש לא ימנע מנתניהו להרכיב ממשלה
נתניהו ומנדלבליט, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

היום  צפוי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט לפרסם את חוות דעתו  לענין כשירותו המנהלית של בנימין נתניהו להרכיב ממשלה , בכדי לקבוע האם ישנם קשיים משפטיים המונעים זאת ממנו. זאת כפועל יוצא מכתב האישום שהחליט להגיש נגדו בחשד שוחד מרמה והפרת אמונים. מנדלבליט שככל הנראה ינקוט בדעה שאין מניעה כזו,  יפרסם את מסקנותיו בהקדם כיון שאפשר וב-21 הימים לאחר החזרת המנדט, ינסו חברי הכנסת לאסוף 61 חתימות בכדי להקים ממשלה 

אמנם לפי ההערכה מנדלבליט ימצא כי קיימים "קשיים משפטיים ניכרים" להרכבת ממשלה ע"י נתניהו הנתון תחת כתב אישום כה חמור, אך עם זאת, הוא לא צפוי לומר שיש מניעה חוקית לכך,שכן חוק יסוד הממשלה מחריג במיוחד את ראש הממשלה שיכול לכהן בתפקיד עד פסק דין סופי.

עו"ד אורי קורב,  ששימש כתובע במשפטו של אהוד אולמרט מטעם הפרקליטות, אמר הבוקר (יום א') כי התערבות משפטית בנושא זה "תהיה אסון. אני מזהה פה קמפיין שיוצא נגד לשון חוק מפורשת של חוק יסוד. אני חושב שהמערכת המשפטית תירה לעצמה לא ברגל, אלא במקום אחר, אם היא באמת תיקח חוק כל כך ברור ומפורש ותחליט שהיא דורסת ברגל גסה את הדמוקרטיה. אם נתניהו צריך לזוז ממקומו, יש בשביל זה פוליטיקאים, יש בשביל זה עם", אמר קורב לYnet. עוד ציין עו"ד קורב כי  "כתב האישום שהוגש אינו תקין. אין בו רשימת עדים ואין בו את השם של בית המשפט. הייתי מחזיר את כתב האישום לשולח. כותבים בית המשפט המחוזי כדי שאחר כך אולי אפשר יהיה להגיש את זה לתל אביב".

כך או כך, צפויות עתירות לבג"ץ בנושא, שקרוב לודאי יכריע בסוגיה בהרכב מורחב של שופטים. רבים במערכת המשפטית סבורים כי עדיף שהציבור יחליט בבחירות לגבי מסוגלותו של נתניהו להקים ממשלה מאשר להכריע משפטית בנושא. היועמ"ש צפוי גם להורות לנתניהו  להיפרד מתיק עבודה והרווחה שסופח אליו בשל התפטרותו של השר לשעבר חיים כץ.