יו"ר 'אמונה' בפנייה לרבנים הראשיים: "הצטרפו ליום המאבק באלימות נגד נשים"

יו"ר 'אמונה', ליאורה מינקה, פנתה לרבנים הראשיים לקראת יום האלימות נגד נשים: "השמיעו קול ברור וצלול שאינו משתמע לשתי פנים המתנגד להפעלת אלימות כלפי נשים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/11/19 13:47 כו בחשון התשפ

יו"ר 'אמונה' בפנייה לרבנים הראשיים: "הצטרפו ליום המאבק באלימות נגד נשים"
ליאורה מינקה, צילום: יוסי זליגר

כמדי שנה, מציינים ברחבי העולם, ב-25 בנובמבר, שיחול ביום שני, את היום הבינלאומי למאבק באלימות כלפי נשים. ישנן עצרות ותהלוכות ברחבי העולם ובארץ בשיתוף ארגוני נשים רבים.

יו"ר תנועת "אמונה" ליאורה מינקה, פנתה היום (א') לרבנים הראשיים, לארגון ברקאי המרכז תחתיו את רבני הקהילות, ליו"ר מרכז ישיבות בני עקיבא ולראשי מוסדות החינוך של "אמונה" וביקשה מהם שיקדישו את השבוע למאבק באלימות כלפי נשים שכידוע חודר גם למחוזות המגזר הדתי-ציוני.

בפנייתה כותבת מינקה: :"כל קול שתשמיעו הנו בעל חשיבות גדולה, כל פעולה שתעשו תשפיע, בידכם הרבנים ההזדמנות להשמיע קול ברור וצלול שאינו משתמע לשתי פנים, המתנגד להפעלת אלימות כלשהי כלפי נשים. נשמח לשתף פעולה בכל דרך שכבודכם תבחרו. יש לרבנים את הכוח לשנות, כי לחיים ניתנה ולא לצער ניתנה".

לתנועת "אמונה" כיום מרכזי טיפול למשפחה בכל רחבי הארץ המטפלים במקרים רבים הנוגעים לכך הן במגזר הכללי והן במגזר הדתי. אין ספק שהגיעה העת לא רק להבין שהתופעה קיימת אלא גם לדעת לטפל בה כראוי לפני שיהיה מאוחר יותר. דווקא בגלל הפן ההלכתי המורכב בנושא חשוב להשמיע את הקול של הסמכות הרבנית שמשפיע על ציבור דתי נרחב ויו"ר אמונה ליאורה מינקה מקווה שפנייתה תענה בחיוב.