הרב הראשי זועק: "השבת נרמסת"

הרב דוד לאו דיבר על קווי התחבורה הציבורית בשבתות שהחלו לפעול בערי המרכז בשבת האחרונה, ואמר כי "חילול השבת רק מתגבר". עוד הוסיף הרב לאו "אנחנו צריכים לעשות חשבון נפש על שמירת השבת אצלנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/11/19 11:11 כו בחשון התשפ

הרב הראשי זועק: "השבת נרמסת"
הרב דוד לאו, צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

סערת השבת נמשכת. לאחר שקווי התחבורה הציבורית החינמיים, בתל אביב ובערים נוספות בגוש דן נחלו הצלחה רבה בשבת האחרונה, הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו מתקומם נגד חילול השבת, ומסביר כי הבעיה היא גם אצל שומרי השבת ולא רק אצל המחללים.

בראיון ל'כאן מורשת' אמר הבוקר (א') הרב לאו כי "מקובלנו מהרב ישראל סלנטר שכשיהודי מזלזל ביהדות בקובנא, יהודי בפריז ממיר דתו. אנחנו צריכים לעשות חשבון נפש על שמירת השבת אצלנו, כשאנחנו רואים דברים כאלו".

הרב הראשי לישראל מחה על השימוש בתחבורה ציבורית בשבתות, וטען כי לפני שמדברים רק על פשרות מצד אחד, צריך לדרוש משהו גם מהצד השני: "מדברים על פשרות, פשרות עם מי? השבת נרמסת בכל מקום, חילול השבת רק מתגבר. לפני שאחרים באים אלינו בדרישות, בואו נשאל איזה סוג של שבת הם מוכנים לכבד".

יו''ר סיעת הבית היהודי-האיחוד הלאומי, ח''כ אופיר סופר אמר בתגובה על הפעלת קווי התחבורה בגוש דן בשבת כי הפעלת תחבורה ציבורית בשבת מהווה פגיעה חמורה והתדרדרות נוספת של הסטטוס קוו. "אינני נגד התערבות בחיי הפרט של אזרחי המדינה, אך יש לכבד את אופיה היהודי במרחב הציבורי. מצפה לקריאה חד משמעית של רה''מ ושר הפנים כנגד הפגיעה בקדושת השבת. 'יותר מששמרו ישראל על השבת- שמרה השבת אותם'".