ליברמן: "ראש הממשלה צריך להוכיח את חפותו בבית המשפט"

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, התייחס להחלטת מנדלבליט במשפט קצר ביותר: "יום עצוב מאוד למדינת ישראל". יו"ר ישראל ביתנו רומז שלא ייתן יד לחסינות נתניהו

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/11/19 20:33 כג בחשון התשפ

ליברמן: "ראש הממשלה צריך להוכיח את חפותו בבית המשפט"
ליברמן וריבלין, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, התייחס בחשבון הטוויטר שלו להחלטה להגיש כתבי אישום נגד ראש הממשלה נתניהו ורומז כי לא ייתן יד לחסינות ראש הממשלה: "יום קשה למדינת ישראל. אנחנו צריכים לתת לטחנות הצדק לבצע את עבודתם ולתת לראש הממשלה את ההזדמנות להוכיח את חפותו בבית המשפט".

גם יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד הגיב להחלטת היועמ״ש: "זהו יום עצוב למדינת ישראל וגם לי באופן אישי, אבל להודעת היועץ המשפטי לממשלה יש רק משמעות אחת: בנימין נתניהו אינו יכול להמשיך לכהן כראש ממשלת ישראל. לא ייתכן שראש הממשלה יפציץ בלילה בסוריה ויילך בבוקר להתעמת עם ניר חפץ. לא ייתכן שמי שאחראי על מערכת החינוך של ילדינו יהיה נאשם בעבירות פליליות חמורות. לא ייתכן שמי שאמור להגן על המערכת המשפטית, משיקולים זרים, יאשים את המערכת המשפטית בשיקולים זרים. בעיקר לא ייתכן שהוא יגרור איתו מדינה שלמה לסחרור מסוכן שייגמר באלימות ובמשבר פנימי חסר תקדים. עד לשנים האחרונות בנימין נתניהו הקדיש את רוב חייו לחיזוק מדינת ישראל. אם עדיין אכפת לו ממנה, הוא צריך לעשות למענה עוד דבר אחד: להתפטר". 

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, התייחס להחלטת מנדלבליט במשפט קצר ביותר: "יום עצוב מאוד למדינת ישראל".

נזכיר כי לפני שעה קהל החליט היועמ"ש מנדלבליט להגיש כתבי אישום נגד ראש הממשלה. בתיק 4000 בגין שוחר ובתיקי 1000 ו-2000 בגין מרמה והפרת אמונים. בהצהרתו הסביר היועמ"ש: "כתב אישום זה לא בחירה זה חובתי. העבירות שבהם מואשם ראש הממשלה הם עבירות חמורות. שוחד וגם הפרת אמונים הם עבירות חמורות".