"תם עידן נתניהו": בשמאל חוגגים על החלטת היועמ"ש

בעקבות ההודעה על כתבי האישום, ח"כ עמיר פרץ הכין צוות משפטי שיעתור לבג״צ בדרישה להורות על נבצרות של ראש ממשלה: "בדמוקרטיה - לא נוכל להשלים עם ראש ממשלה תחת כתב אישום". רוב חברי כנסת והשרים מימין טרם הגיבו

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/11/19 19:00 כג בחשון התשפ

 "תם עידן נתניהו": בשמאל חוגגים על החלטת היועמ"ש
יפנה את הגוש? ראש הממשלה בנימין נתניהו, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

חברי כנסת וראשי מפלגות מיהרו להגיב להחלטת היועמ"ש אביחי מנדבליט על הגשת כתבי אישום באשמת שוחד, מרמה והפרת אמונים בתיקי ראש הממשלה נתניהו

יו"ר המחנה הדמוקרטי ח"כ ניצן הורוביץ בירך על החלטת היועמ"ש בתיקי נתניהו: "נתניהו חייב ללכת עכשיו. למען אזרחי ישראל והמדינה, למען הדמוקרטיה ושלטון החוק, אסור שנתניהו יכהן ולו רגע אחד נוסף. מדובר בשפל היסטורי. בפעם הראשונה בתולדות ישראל נאחז ראש ממשלה בכיסאו תחת כתב אישום חמור. זוהי קריאה אחרונה לכל נבחרי הציבור, לסיעות הכנסת ולחברי הליכוד בפרט: אמרו בקול ברור - עד כאן!

עוד הוסיף הורביץ: "תם עידן נתניהו. בגסיסתו הפוליטית ישרוף ראש הממשלה היוצא כל חלקה טובה של יושר וממלכתיות. מי שידבוק בנאמנות עיוורת אליו, ייזכר כמי שנתן ידו להשחתה החמורה ביותר של הדמוקרטיה הישראלית ולפגיעה ישירה במדינה".

יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן התייחס גם הוא להחלטת היועמ"ש: "ביום שנתניהו ישלם על פשעיו הפליליים נוכל להתחיל לתקן את הנזק שהסב בפשעיו החברתיים. הגזענות ושנאה שהפיץ לא יעלמו איתו למעשיהו, וזה תלוי בנו - ערבים ויהודים - לבנות יחד חברה שוחרת שלום, ודמוקרטיה שיוויונית שתשרת את כלל אזרחי המדינה.

בעקבות ההודעה על כתבי האישום, יו״ר העבודה-גשר עמיר פרץ הכין צוות משפטי שיעתור לבג״צ בדרישה להורות על נבצרות של ראש ממשלה: ״כתבי האישום של נתניהו הם הסיבה שלא קמה בישראל ממשלה. בדמוקרטיה - לא נוכל להשלים עם ראש ממשלה תחת כתב אישום. רק בגלל כתבי האישום נוצר הפלונטר הפוליטי בישראל. אם נצליח למנוע מנתניהו להאחז בקרנות המזבח , נמנע בחירות בפעם השלישית תוך שנה״.

העבודה גשר תטען כי מאחר ומדובר בראש ממשלת מעבר ולא בכזה שקבל את אמון הכנסת, יש להודיע על נבצרותו כמתבקש לפי הדין לשרי ממשלה.

מהצד הימני של המפה סוררת דממה, מלבד יו"ר סית הליכוד, ח"כ מיקי זוהר שהסביר שזה יום לא קל עבורו: "‏הרגש הראשון שעולה בי: עצב גדול. כואב לי על רוה״מ, איזו מתנה ״נהדרת״ העניקה לו המדינה על כך שנתן את מיטב שנותיו למעננו. הכל היה ידוע מראש, ידענו שהיועמ״ש לא יעמוד בלחץ שהופעל עליו, ידענו ששי ניצן נאבק במלוא העוצמה שיגישו נגד רוה״מ כתבי אישום חמורים בכל מחיר.
לא נשתוק. לא נוותר".

גם ראשי כחול לבן, יריביו המרים של נתניהו שומרים על שתיקה, אולם חה״כ יעל גרמן אמרה: "אני גאה ביועמ״ש שעמד בכל הלחצים הבלתי אפשריים. פעם נוספת מערכת המשפט שלנו הוכיחה את איתנותה לאחר חודשים רבים של השמצות וניסיונות לפגוע באמינותה וביושרה של המערכת, של הפרקליטות ושל היועמש. אנחנו רואים איך המערכת לא מתקפלת ופועלת ביושר כדי לשמור על מנהל תקין ולהלחם בשחיתות ציבורית. אין לי ספק שליועמ״ש היה מאוד קשה בתקופה האחרונה כשהוא ספג פגיעות מכל הכיוונים. אני גאה בהחלטתו וחושבת שישנם כאלה שצריכים היום לבקש את סליחתו."