בן גביר: המשטרה איבדה שליטה בעיר העתיקה

יו"ר עוצמה יהודית מגיב הבוקר על הפרסום לפיו הוואקף יפתח בקרוב מסגד בלב הרובע היהודי בירושלים: "כדאי שראש הממשלה והשר לבטחון פנים יתחילו להתעשת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/11/19 12:24 כג בחשון התשפ

בן גביר: המשטרה איבדה שליטה בעיר העתיקה
עו"ד איתמר בן גביר, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

יו"ר עוצמה יהודית, עו"ד איתמר בן גביר, תוקף את התנהלות המשטרה והממשלה ביחס לפתיחתו הצפויה של המסגד ברובע היהודי בירושלים.
"מסתבר שמשטרת ירושלים איבדה את השליטה ברחבי העיר העתיקה ובירושלים כולה", תוקף בן גביר. "אנחנו דורשים שראש הממשלה נתניהו והשר לבטחון פנים יתחילו להתעשת. לתקוף בסוריה זה חשוב מאוד אבל לא פחות חשוב ואפילו יותר חשוב לשלוט בירושלים, ומי שלא מסוגל לשלוט בירושלים סופו שלא יהיה לו זכות קיום במדינת ישראל"

אתמול פורסם כי בכוונת הוואקף המוסלמי לפתוח בעוד כשבועיים את מסגד סידנא אומר שהיה נטוש מאז שחרור הרובע היהודי ב-1967. הוואקף המוסלמי הנתון תחת שליטה ירדנית מימן את שיפוץ את המבנה, הכשירו לפעילות, ואף מינה לו אימאם.
עד כה לא ניתנה התייחסות פומבית לעניין מצד המשטרה או השר לבטחון פנים, במה שנראה כהפרת הסטטוס קוו בין התושבים היהודים והמוסלמים. פתיחת המסגד צפויה להגביר באופן משמעותי את תנועת תושבי מזרח העיר ומוסלמים ברחובות השכונה היהודית בעיר העתיקה. תושבי הרובע היהודי נותרו המומים לנוכח המהלך שלא תואם עמם, ונחת עליהם בהפתעה גמורה אתמול (ד').

גם חבר מועצת העיר ירושלים, אריה קינג תקף בחשבון הפייסבוק את ראש הממשלה והאשימו בהתרפסות. "האם שוב פעם השפן הלאומי, הלא הוא ראש ממשלת ישראל,  בנימין נתניהו שוב פעם משתפן אל מול הוואקף והירדנים?", כתב קינג.

"מסגד שצמוד לבתי הכנסת הרמב"ן והחורבה, בלב לבו של הרובע היהודי בעיר העתיקה בירושלים, נמצא בשלבי שיפוץ מתקדמים לקראת פתיחתו וחידוש התפילות בו, לראשונה מאז שוחררה ירושלים מהכיבוש הערבי". קינג הוסיף: "בחרתם מפלגת הליכוד? קיבלתם את הרשימה המשותפת.
לידיעת שרי הליכוד וחברי הכנסת של הליכוד, כי המשרד לביטחון הפנים, משרד השיכון, משרד התרבות, כולם בידי הליכוד. ואלה הם המשרדים שנתנו ידם לשינוי בסטטוס קוו ברובע היהודי"