כשר לטיסה: חברת התעופה 'וירגי'ן' מתאימה את טיסותיה לציבור החרדי

כחלק מהתחרות של קו תל אביב -לונדון, חברת התעופה הבריטית פונה לקהל החרדי בכדי להתאים את שירותיה עבורו. בין היתר יסופקו ארוחות בכשרות מחמירה ונידונה אפשרות של הסדרי הושבה. מחברת וירגי'ן נמסר: "אין לנו מדיניות הושבה מיוחדת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/11/19 11:35 כג בחשון התשפ

כשר לטיסה: חברת התעופה 'וירגי'ן' מתאימה את טיסותיה לציבור החרדי
מטוס 'וירגי'ן אטלנטיק', צילום: shutterstock

חברת התעופה וירג'ין, שהחלה לפעול בישראל לפני מספר שבועות, פותחת בצעדים שנועדו להגדיל את נתחה בשוק החברות בקו תל אביב לונדון, ומחזרת אחרי הנוסעים החרדים, שעד כה נחשבים לקהל הביתי של אלעל, המתחרה העיקרית של וירג'ין בקו.

בווירג'ין נערכים להיענות לדרישות המיוחדות שמציב ציבור הנוסעים החרדי ואופיו, ופועלים להכנסת תפריטים בכשרות מחמירה. החברה החלה בהתקשרות עם קייטרינג כשר למהדרין - Hermolis, שנחשב לאחד המבוקשים בקרב הציבור החרדי.

עוד ינסו בוירגי'ן להתערב במידת מה בהסדרי ההושבה, כאשר מדגישים בחברה כי אין בכוונתם לקבוע את הסדרי ההושבה כמדיניות של הרשת, אך ינסו לסייע ולהתחשב בדרישות הנוסעים החרדיים, "כפי שאנו עושים מול כל הנוסעים", אך שוב-  ללא כל התחייבות מצידם. מוירג'ין נמסר: "אנחנו קשובים לפידבק מקהל לקוחותינו בקו ת"א-לונדון. הצוות שלנו עושה את כל המאמצים כדי להתאים את השירות לצרכן הישראלי. יחד עם זאת, אין לנו מדיניות הושבה מיוחדת".

נושא זה רגיש במיוחד וכבר עורר סערות ציבוריות. בשנת 2016 נוסעת במטוס אלעל  נדרשה לעבור מקום במטוס, בעקבות דרישה של נוסע חרדי שלא לשבת ליד נשים. הפרשה עוררה אז זעם רב בקרב הציבור החילוני ולתביעה, שבעקבותיה פסק בית המשפט כי לדיילים אסור לבקש מנוסעות לזוז ממקומן.

כבר בחודש הפעילות הראשון שלה בארץ , וירג'ין חלשה על 22% מהטיסות בקו ת"א-לונדון, כשהיא "נוגסת" מלקוחותיה של אל על ושל בריטיש איירוייז. לונדון היא היעד השמיני בעולם בכניסות תיירים, ומתחילת השנה הגיעו ללונדון יותר ממיליארד איש, עלייה של 3.8% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד