השר לוין: חקירות ראש הממשלה- שערוריה גדולה

השר לוין תוקף את התנהלות מערכות אכיפת החוק בתיקי נתניהו. לדעתו מנדלבליט שגה כשהעלה את הדברים למישורים פליליים, וכעת הוא "נגרר למקום שלא היה צריך להיות בו"

חדשות כיפה איתן אילן 21/11/19 10:55 כג בחשון התשפ

השר לוין: חקירות ראש הממשלה- שערוריה גדולה
השר יריב לוין, צילום: הדס פרוש/פלאש 90

השר יריב לוין התראיין הבוקר בלגי צה"ל  וביקר את התנהלות גורמי אכיפת החוק בחקירות ראש הממשלה נתניהו.  "אני באמת לא יודע מה יקרה ואני קטונתי מלנבא את מסלוליה של מערכת המשפט שלנו", אמר לוין. "אבל אני אמרתי לאורך כל הדרך ואני אומר גם עכשיו - כל התהליך הזה של חקירות ראש הממשלה בעיניי הוא שערורייה אחת גדולה. דברים שאין להם בכלל מקום בעולם הפלילי, נמצאים בקושי במישור האתי. אני מאוד מקווה שאם בסוף יוגש כתב אישום בבית המשפט - הדבר הזה ייזרק החוצה".

השר לוין אמנם שיבח את היועץ המשפטי לממשלה,אביחי מנדלבליט, אך עם זאת טען כי בעניין חקירות נתניהו, הוא לא פעל נכון. "לא רק שאינני מטיל דופי ביושרו, אני מעריך אותו מאוד כמשפטן ואיש מקצוע, (אבל) אני חושב שבעניין הזה הוא נגרר למקום שהוא לא היה צריך להיות בו. הוא שגה מלכתחילה שהעלה את הדברים על המסלול הפלילי, הוא נמצא במצב לא פשוט היום כאשר ברור לגמרי שאם היה מקבל החלטה מקצועית על סגירת כל התיקים נדמה לי שהיה מתקשה מאוד להתמודד עם מה שכרוך בזה, ואני מצטער מאוד שככה דברים נראים, אני חושב שכל ההדלפות הביאו למצב שההליך זוהם לחלוטין, שהיכולת לקבל החלטה בעצם לא קיימת".

עמדה פחות מרוככת, נשמעה מכיוון חברו לבלוק הימין, השר בצלאל סמוטריץ שהתייחס בראיון לאותה תחנה, להכרעת היועץ המשפטי שאמורה להתפרסם היום.  "לצערי הרב, לא אוכל לסמוך על החלטת מנדלבליט. כאדם פרטי, אני לא חושב שהפרקליטות ראויה לאמון" , כך סמוטריץ.