תלמידי עוטף עזה יקבלו סיוע כלכלי ל'חיזוק החוסן האישי'

על רקע סבב הלחימה האחרון בעזה, משרד החינוך מקצה סיוע מיוחד לתלמידים ולמסגרות החינוך בעוטף עזה בכדי שיוכלו להתמודד בצורה טובה יותר עם המציאות הבטחונית אליה נאלצו להתרגל

חדשות כיפה איתן אילן 20/11/19 19:53 כב בחשון התשפ

תלמידי עוטף עזה יקבלו סיוע כלכלי  ל'חיזוק החוסן האישי'
מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבוהב ושר החינוך הרב הרפי פרץ, צילום: לע"מ

משרד החינוך ולשכת ראש הממשלה יקצו כ- 10 מיליון ₪ להגברת החוסן לתלמידי וצוותי ההוראה במוסדות החינוך ביישובי עוטף עזה. התכנית החדשה והמקיפה גובשה במשותף על ידי צוות בראשות מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב ומנכ"ל משרד ראש הממשלה, רונן פרץ.

הסיוע הכלכלי נועד לחזק את החוסן האישי של התלמידים וצוותי החינוך ליישובי עוטף עזה, הסובלים מפגיעה ברצף הלימודי וזקוקים לסיוע רגשי כתוצאה מסבבי הלחימה באזורם. הרשויות הכלולות בתכנית: שדרות, אשכול, חוף אשקלון, שער הנגב ושדות נגב. 

לפי תכנית הסיוע, בין  היתר, יתקיימו בגני הילדים מפגשי הפעלה לטיפול והתמודדות בפחדים, בחרדות ובטראומה, ביצירת חוסן  נפשי והחזרת  הגוף - נפש למצב מאוזן ומווסת יותר. 

בבתי ספר יסודיים  ימונה רכז האחראי לליווי והפיתוח של הצוותים המקצועיים ויהווה מקור סמכות למתן מענים לתלמידי ולצוות החינוכי. איש זה ייתן את השירות לאורך כל שנת הלימודים, בדגש על המעבר משגרה לחרום, ומחרום לשגרה. כמו כן ינתן תקציב גמיש למנהלי מוסדות החינוך כדי שיוכלו לרכוש שירותים מעבר לאלה שניתנים להם על ידי המשרד. 

בחנוכה הקרוב, ייהנו ילדי העוטף מסבסוד של מסגרת קייטנת חנוכה, כחלק מהמענים לחיזוק החוסן של הילדים בגילאי 3-9. 

שר החינוך, הרב רפי פרץ: ״אנחנו לא שוכחים את הדרום. לאחר מאמצים מרובים, שמח לבשר שהצלחנו למצוא את התמיכה הנכונה שתושבי עוטף עזה זקוקים לה אחרי סבבי הלחימה השנה. אני מודה לראש הממשלה נתניהו ולשר האוצר משה כחלון על ההירתמות הגדולה למהלך.״

שמואל אבואב, מנכ"ל משרד החינוך: "מחובתנו להתבונן בעיניהם של ילדי עוטף עזה, ולדעת שעשינו כל שלאל ידינו עבורם. עבור חינוכם, עבור צמיחתם האישית, ועבור חוסנם הנפשי. נמשיך ללוות מקרוב את מוסדות החינוך בעוטף, נמשיך להעניק משאבים ונמשיך לחזק את החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי".

 

ראשי הרשויות עוטף עזה ושדרות הודו למשרדי החינוך והאוצר. בהודעה מטעמם נכתב: "התוספת התקציבית תאפשר לנו לחזק צרכים משמעותיים של חוסן במערכות החינוך.
משימות רבות עוד לפנינו לחיזוק הישובים והתושבים אחרי סבב ההסלמה האחרון ובכלל. אנו ממשיכים לפעול יחד עם משרדי הממשלה בשאר הסוגיות לחיזוק ופיתוח עוטף עזה ושדרות".