אוכל כשר? לא באוניברסיטתנו

התאחדות הסטודנטים באוניברסיטת טורונטו שללו תמיכה בקמפיין הנגשת אוכל כשר בתחומיה, בטענה כי הוא 'פרו ישראלי'

חדשות כיפה איתן אילן 20/11/19 16:05 כב בחשון התשפ

אוכל כשר? לא באוניברסיטתנו
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

סערה באוניברסיטת טורונטו. אגודת הסטודנטים של האוניברסיטה סירבה לתמוך בקמפיין של ארגון יהודי לקידום נגישות אוכל כשר בקמפוס , כי לשיטתם הוא "פרו ישראלי".

הסאגה החלה כשסטודנט יהודי ביקש לקבל את תמיכת התאחדות הסטודנטים לקמפיין אותו השיק בין כותלי האוניברסיטה לטובת הנגשת אוכל כשר בקמפוס המקומי.

סטודנט יהודי ביקש לגייס תמיכה מטעם התאחדות הסטודנטין עבור קמפיין שנועד להנגיש אוכל כשר בקמפוס. לטענתו, הקפיטריות באוניברסיטה מגישות אוכל המותאם לאוכלוסיות שונות כגון צמחונים, טבעונים, בעלי רגישות לגלוטן ולחלב, ואף לכשרות חלאל עבור מוסלמים, ומנגד אין אוכל בכשרות יהודית.

הסטודנט הופתע כאשר נענה בסירוב וכי הובהר לו כי התאחדות הסטודנטים לא תתמוך בקמפיין, שכן הגוף המקדם את הקמפיין הוא "פרו ישראלי" ותמיכה בו היא "נגד רצון חברי ההתאחדות".

תשובת התאחדות הסטודנטים קוממה את הקהילה היהודית בקנדה וגם בישראל. מיכאל לויט, יהודי־קנדי חבר בפרלמנט בטורונטו, טען כי תגובת איגוד הסטודנטים היא "פשוט אנטישמית".

לאור הסערה ראשי אגודת הסטודנטים פרסמו תגובה חדשה לפיה עדיין לא קיבלו החלטה בנוגע למתן התמיכה בקמפיין וכי היא צפויה להתקבל בשבוע הבא.