ח"כ השכל למען פתיחת מתחם השוק בחברון

ברוח ההצהרה האמריקאית, מבקשת ח"כ שרן השכל מראש הממשלה לפתוח מחדש ליהודים את מתחם השוק היהודי הנטוש בחברון: "זוהי תקופה ייחודית בה צריך לפתח את ההתיישבות בחברון"

חדשות כיפה איתן אילן 20/11/19 15:17 כב בחשון התשפ

ח"כ השכל למען פתיחת מתחם השוק בחברון
הסנונית הראשונה להחלת הריבונות ביהודה ושומרון? ח"כ השכל, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

ח"כ שרן השכל (הליכוד) מבקשת לאשר לפתיחה את מתחם השוק היהודי בחברון ושיגרה מכתב לראש הממשלה ושר הבטחון בנושא. "זוהי תקופה ייחודית בה צריך לפתח את ההתיישבות היהודית בחברון שהמתינה זמן כה רב", כתבה השכל לנתניהו ובנט. על מכתבה חתמו 26 שרים וח"כים בו הם מבקשים למעשה לאשר את פנייתו של ראש מנהלת חברון, ליישב את מתחם השוק.

מכתבה של השכל לרה"מ ושר הבטחון

מכתבה של השכל לרה"מ ושר הבטחוןצילום: מתוך טוויטר

"אפילו כשמדינת ישראל נסוגה מחברון, לפני 22 שנים, החלטת הממשלה הייתה להבטיח את קיומו, בטחונו וביסוסו של הישוב היהודי בחברון", כתבה השכל בחשבון הטוויטר שלה והוסיפה: "ביסוסו של היישוב היהודי בחברון עובר דרך בנייה, השבת קרקעות שנגזלו לבעליהן, וחיזוק ההתיישבות."

ח"כ שרן השכל חתמה בכך שהיא מאוד מקווה שהאישור יתקבל לקראת שבת חיי שרה,ונוכל לחגוג יחד במקום היהודי הקדוש.

חברי הכנסת והשרים שחתמו עד כה:

משה אבוטבול
ינון אזולאי
אופיר אקוניס
משה ארבל
יואב בן צור
קרן ברק
ניר ברקת
גילה גמליאל
צחי הנגבי
שרן השכל
מיקי זוהר
ציפי חוטובלי
מוטי יוגב
מתן כהנא
יריב לוין
מיכאל מלכיאלי
אופיר סופר
בצלאל סמוטריץ'
גדעון סער
אתי עטייה
יואב קיש
שלמה קרעי
מירי רגב
יפעת שאשא ביטון
קטי שטרית
מיכל שיר

נדמה שרוח ההתיישבות ביהודה ושומרון מתחזקת בקרב חברי הכנסת והשרים, לאור הכרת האמריקאים בחוקיות ההתנחלויות ביו"ש. היום גם שר התחבורה סמוטריץ שלח מכתב לרה"מ ובו הוא מבקש כי הממשלה תאמץ את דו"ח לוי הקובע כי עליה להסדיר את מעמדם המשפטי של היישובים ביו"ש.

השוק היהודי בחברון נבנה בתקופת השלטון הירדני על אדמה בבעלות  יהודים שנעזבה בעקבות פרעות תרפ"ט. הבעלות על השטח מצוייה בידי מנהלי ההקדש "כוללות הספרדים מגן אבות". ב-2001  המקום יושב מחדש ע"י יהודים, אך כחמש שנים לאחר מכן החליט שר הביטחון שאול מופז על פינוי היהודים מהשכונה. חרף הבעלות על הבתים בידי היישוב היהודיהם עומדים נטושים עד היום.