משרד החינוך נלחם בנשירת התלמידים: "לא מוותרים על אף ילד"

החל מהשבוע הקרוב יחל משרד החינוך מצבע לאיתור למעלה מ-14 אלף תלמידים נושרים ממערכת החינוך. שר החינוך פרץ בירך על המהלך: "מבחינתו כל תלמיד או תלמידה הם עולם ומלאו" 

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/11/19 10:45 כא בחשון התשפ

משרד החינוך נלחם בנשירת התלמידים: "לא מוותרים על אף ילד"
בת שירות לאומי בכיתה, צילום: shutterstock

משרד החינוך יוצא במבצע לאיתור תלמידים שנשרו ממערכת החינוך, שינסה להחזירם לספסל הלימודים. על פי נתוני המשרד ישנם 14,362 תלמידים שנפלטו ממערכת החינוך ואינם לומדים או אינם רשומים בשום מוסד חינוכי. המטרה היא להחזיר לפחות 2000 מהם למערכת החינוך, מתוך הבנה שלא כולם יצליחו לחזור לספסל הלימודים. 

המבצע ייערך בכל המחוזות, בהשתתפות קציני הביקור הסדיר, עובדי קידום נוער, מפקחים ועובדים באגף לחינוך ילדים ונוער בסיכון. בשלב הראשון יהיה ניסיון לאתר 5,300 תלמידים נושרים כבר בחודש נובמבר הנוכחי. לאחר מכן בחודש פברואר יאותרו עוד 4,500. ובמאי, בסבב השלישי, יאותרו עוד 4,500 תלמידים נושרים. 

לאחר סיום שלב האיתור, יודע לתלמידים הללו תכנית ייחודית לפי המצב הלימודי שבו הם נמצאים. חיים מויאל, מנהל האגף לחינוך ילדים ונוער בסיכון מסביר את המהלך: "משרד החינוך רוצה שהתלמידים הללו לא יהיו שקופים. להעביר להם מסר שאנחנו רואים אותם".

מויאל הסביר איך יעזרו לתלמידים הנושרים לחזור לספסל הלימודים: "ילד שאנו יכולים לתת לו קורס לימודי קצר- נעשה זאת, ואם הנער או הנערה רוצים ומוכנים ללמוד בבית הספר נשלב אותם. נשירה זה דבר קשה מאוד גם לנער עצמו וגם לחברה כולה". 

הרב רפי פרץ

הרב רפי פרץצילום: ללא

נציין כי שיעור התלמידים הנושרים בישראל במגמת ירידה ועומד על 1.27 אחוזים, בעוד שלפני כעשור הוא עמד על 5 אחוזים. הנתונים מראים כי במגזר הערבי (3.2%) ישנה נשירה גבוה יותר מהמגזר היהודי (2.2%), בנוסף ישנו פער גם בין המגדרים כאשר בנות נושרות (1.3%) באופן משמעותי פחות מבנים (3.6%). 

שר החינוך הרב רפי פרץ בירך על המהלך: "עם כניסתי לתפקיד הצבתי את הורדת מספר התלמידים הנושרים כיעד מרכזי. מערכת החינוך אחראית לכל תלמידי ישראל, ובכללם גם לתלמידים הנושרים. המשרד עושה מאמצים גדולים, והשבוע מתחילים בסבב ראשון של איתור נושרים. מבחינתו כל תלמיד או תלמידה הם עולם ומלאו".