בקרוב: בלאגן ברכבות במרכז הארץ

שר התחבורה סמוטריץ' הודיע כי מסילת רכבת אחת בנתיבי איילון תיסגר למשך חודש וחצי, עקב העבודות לחשמול מסילת הרכבת: "אם נעבוד רק בלילות ייקח שנה וחצי לסיים את הפרויקט, ככה זה ייגמר בשישה שבועות"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 18/11/19 15:03 כ בחשון התשפ

בקרוב: בלאגן ברכבות במרכז הארץ
הרכבת החשמלית בתחנת ההגנה, צילום: דוברות רכבת ישראל

שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ', השתתף היום (ב') בדיון מהיר של ועדת הכספים, שעסק בנושא תחבורה ציבורית. השר השיב לשאלות חברי הכנסת בנושא התחבורה הציבורית בישראל ותחלואיה. סמוטריץ' התייחס לנושא הסינכרון בין אמצעי התחבורה השונים, ולמהלכים שמקדם משרדו בנושא. וכן הודיע כי מסילת רכבת אחת בנתיבי איילון בתל אביב תיסגר בקרוב לשישה שבועות. מוקדם יותר פרסם שר התחבורה את המהפכה שהוא מתכנן בכבישי יהודה ושומרון.

"ללא כל ספק סוגיית השירות, זה מענה חשוב מאוד, הצורך גדול לסנכרן בין הולכי הרגל, בין נסיעה באופניים לשימוש באוטובוסים", אמר סמוטריץ'. "אנחנו עובדים על התקציב הבא שיגיע עם סל מאוד רחב של כלים. יש מיסוי שיש לעשות. זה חשוב לפרויקטים שאנחנו רוצים להקדם. הסובסידיה עלתה משבעה מיליארד לתשע מיליארד בעניין של תוספות שירות. קיבלנו התחייבות מהאוצר וזה נתקע תקציבית. יש דברים שישדרו צעדים דרמטיים. צריך את הזמן לראות שהם עובדים, יש צורך ללמוד ולתקן, כמו למשל בנושא הנתיב המיוחד".

רכבת ישראל. לא לשכוח להתעדכן

הרכבת החשמלית. בקרוב בתל אביבצילום: הדס פרוש, פלאש 90

סגירת מסילת רכבת אחת (מתוך שלוש) הצפויה בנתיבי איילון, לרגל העבודות לחשמול נתיבי הרכבת, צפויה לגרור בלאגן, עיכובים וביטולי רכבות בנתיב המסילות העמוס בישראל. השר סמוטריץ' הסביר את המהלך: "קיבלתי החלטה שאנחנו הולכים לסגור במשך שישה שבועות את אחד מנתיבי איילון, וזה משמעותי" שר התחבורה הסביר כי "אם נעבוד רק בלילות זה ייקח שנה וחצי לסיים את הפרויקט, כי בלילות אנחנו עובדים רק שלוש שעות. במקום לעבוד שלוש שעות בלילה, נעבוד במשך היום לאורך שישה שבועות. אנחנו נעשה ככה בהמשך גם את פרויקט החשמול".

עוד הוסיף: "שר שהוא לחיץ פוליטי היה מפחד. לי יש את האומץ ואני אצטרך לבקש את הגיבוי שלכם כדי שהדברים יקרו יותר טוב. קבלן שעושה את העבודה הזו בחודשיים ברצף ייקח פחות במחיר".