"בית המשפט אינו אובייקטיבי": ח"כ גפני על ההחלטה בעניינו של רון קובי

יו"ר ועדת הכספים התייחס להחלטת בית המשפט בעניינו של רון קובי. "הרגשתי היא, שאם זה היה ראש עיר שעוזר לחרדים, לא היו סוחבים את עניינו כ"כ הרבה זמן. התחושה שבית המשפט אינו אובייקטיבי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/11/19 12:51 כ בחשון התשפ

"בית המשפט אינו אובייקטיבי": ח"כ גפני על ההחלטה בעניינו של רון קובי
ראש עיריית טבריה, רון קובי, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, התייחס בפתח הדיון, לעניינו של ראש עיריית טבריה, רון קובי: "הרגשתי היא, שאם זה היה ראש עיר שעוזר לחרדים, לא היו סוחבים את עניינו כ"כ הרבה זמן. התחושה שביהמ"ש אינו אובייקטיבי"

ח"כ גפני אמר כי אתמול הוא נחשף להחלטת ביהמ"ש בנוגע לראש עיריית טבריה שלא מצליח לנהל את העיר, אחרי שנבחר לעמוד בראש לפני כשנה. "אני מרגיש עם העניין הזה רע מאוד. המנהלים עזבו שם את העירייה, לא מאשרים תקציב, והעיר בקריסה כלכלית מוחלטת, תופעה בלתי מתקבלת על הדעת. למקרה הזה התכוון המחוקק, שצריך לעשות שימוע, לבדוק את הדבר הזה, ולקבל החלטה. בסופו של דבר ביהמ"ש מעביר את זה כמה הרכבים, העיר בינתיים שוקעת. שר הפנים יש לנו נגיעה לעניין".

גפני טוען כי אם קובי היה ראש עיר שעוזר לחרדים, או שר פנים שהיה חילוני, זו לא הייתה החלטה של ביהמ"ש, לא היו סוחבים את זה כל-כך הרבה זמן. "זה נותן תחושה שביהמ"ש אינו אובייקטיבי בקביעה שלו. אני אומר לנשיאת ביהמ"ש העליון, שיש ציבור גדול שמאבד את האמון בדברים הפשוטים. תושבי טבריה סובלים עם ראש עיר שאיננו מתפקד, מנהלים שעוזבים, אין לו תקציב, אין לו רוב בעירייה, וביהמ"ש נותן יד לדבר הזה. גם אם זה לא נכון, יש ציבור רחב שמרגיש ככה".