ח"כ יועז הנדל: "ממשלת מיעוט זו תקלה"

ח"כ מכחול לבן עונה לאיחוד הלאומי ואומר כי בציונות הדתית מתעלמים ממה שמתרחש בהר הבית, בנגב ובגליל. "הם בחרו בביבי. מתברר שכוח ושררה עדיפים על רגבי אדמה". הנדל הוסיף ואמר כי אינו בעד ממשלת מיעוט וכי מדינת ישראל זקוקה לממשלת אחדות. "לצערי אנחנו דוהרים לבחירות"

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 18/11/19 09:39 כ בחשון התשפ

ח"כ יועז הנדל: "ממשלת מיעוט זו תקלה"
ח"כ יועז הנדל, צילום: פלאש 90, הדס פרוש

ח״כ יועז הנדל ממפלגת כחול לבן מתייחס הבוקר (ב') לכנס החירום של הליכוד ולטענות כנגדו מצד האיחוד הלאומי בקמפיין החדש ואמר כי בעיניו ממשלת מיעוט זו תקלה, אך הערבים הם אינם איום קיומי וכי בקרוב המתקפה של ראש הממשלה, בנימין נתניהו תעבור מאנשי הפרקליטות לבית המשפט. כפי שעברה מהמשטרה בעבר לפרקליטות.

"מדינת ישראל זקוקה לממשלת אחדות, אין תרופה אחרת לשסעים בחברה הישראלית. נקודה", כך כתב היום ח"כ יועז הנדל בפוסט בפייסבוק. והסביר: "בעיני ממשלת מיעוט זו תקלה". ח"כ הנדל אומר את הדברים אחרי שאתמול התקיים כנס החירום של מפלגת הליכוד - כנס שקראה לפעול נגד הקמה של ממשלת מיעוט שנתמכת על חברי הכנסת של הרשימה המשותפת. 

הנדל אומר כי ממשלת אחדות זו האידאולגיה שלי, ולא הכרח פוליטי או פשרה בעקבות תוצאות הבחירות. "העניין הוא שמה שאזרחי ישראל רואים בימים האחרונים זה ענן של ספינים ופחדים במקום מנהיגות".

הנדל פורט בפוסט שהעלה כמה נקודות כשהראשונה שבהם מתייחסת לערביי ישראל. "את ערביי ישראל צריך לשלב עם חובות וזכויות מלאים. כך הוקמה המדינה- ראיית המיעוטים כחלק מאיתנו ושוויון ללא הבדלי דת גזע ומין. כך אנחנו חיים כאן מחוץ לכנסת. הרשימה המשותפת מבקשת זכויות לאום שאין לאף אחד כוונה להתפשר עליהם. לכן מפלגה שקידשה במשך שנים ארוכות מאבק בציונות, בדלנות לאומית פוגעת בדו קיום ושותפה לא לגיטימית לישיבה בממשלה. אחרי שזה נאמר צריך להדגיש שהם יריב, לא איום קיומי על מדינת ישראל. יש שם אנשים שעדיף היה שלא יכנסו לכנסת ויפסלו כמו הכהניסטים, אבל הם לא איום קיומי על ישראל. מי כנתניהו שקיים איתם עשרות הסכמים- למרות ההכחשות- יודע זאת טוב יותר".

הנדל מטיח ביקרות בראש הממשלה נתניהו ואומר כי מדינת ישראל היא מדינה ריבונית חזקה עם צבא רציני ואומר כי נתניהו, מתוך תפיסה גלותית הופך את ישראל ליהודים בשטייטעל שמפוחדים מאיומי השמדה דמיונים מצד הגוים. זה, כך טוען הנדל במקום להתעסק עם האיומים האמיתיים ומה שקורה לתושבים שלנו בדרום מצד אויב עם נשק. "ראש ממשלה צריך להתעסק בחיבור היהודים לא בהפחדות על ערבים".

שמחים בניצחון. נתניהו וחברי הליכוד

נתניהו וחברי הליכודצילום: שרון רביבו

הבוקר פורסם כי באיחוד הלאומי החלו בקמפיין בחירות סבב ג' כשבמפלגה בחרו לבקר את חברי הכנסת של כחול לבן המזוהים עם הציונות הדתית, ובהם ח"כ יועז הנדל. כעת הנדל מגיב ואומר כי הימין הדתי שהיה פעם המפד"ל קידש בעבר את ארץ ישראל ותורת ישראל. כעת, בסיבוב האחרון עמדה בפניו- על חלקיו השונים- דילמה: הכרעה אסטרטגית בין ארץ ישראל לבין תמיכה בגוש פוליטי למען ביבי. "הם בחרו בביבי", כותב הנדל. "מתברר שכוח ושררה עדיפים על רגבי אדמה. מקווים לעוד כמה חודשים במשרדים ממשלתיים. דחו את ההצעה האסטרטגית שכמוה לא היתה 52 שנה, כאילו כלום". 

"הערצה לביבי היא עובדה קיימת. יש לו זכויות מהעבר שאני האחרון שאפסול, יש לו אין ספור תקלות", כותב ח"כ הנדל. "הערצה גורמת לכך שיש מי שמתכחש לחסרונות עד כדי העלמת ההיסטוריה. כך יש מי שמוכנים להשבע שביבי היה בראש המתנגדים להתנתקות למרות שהצביע שלוש פעמים בעד ובלעדיו לא היתה התנתקות. כך מסבירים שהעברת כסף לחמאס, משא ומתן איתם וירי מתמיד על תושבי הדרום זה בסדר, כי יכול היה להיות גרוע יותר. כך מסירת שטח בעמק הירדן  שעיבדנו במשך 70 שנה זה הכרח, כי רבין חתם. לספין בחירות מותר לערבב את טראמפ. למען שטח שלנו? חבל על הזמן.  מתעלמים ממה שמתרחש בהר הבית, בנגב, בגליל. מתעלמים מההקפאה בירושלים. מתעלמים מהרפיסות כי יש מילים חזקות. תמיד יש מישהו שאשם. אף פעם לא ביבי. והאידאולגיה?" 

לקראת סיום הפוסט כותב ח"כ הנדל כי בקרוב יוגשו כתבי אישום נגד ראש הממשלה. "המתקפה תעבור מאנשי הפרקליטות לבית המשפט. כפי שעברה מהמשטרה בעבר לפרקליטות. אני לא חושב שמערכת החוק והמשפט שלנו מושלמת אבל זכרו היטב שמי שמוכן לקבל ראש ממשלה עם כתבי אישום. מי שמוכן לקבל מתקפות ציבוריות נגד מערכת החוק, מסתכן בעידוד התפוררות של המדינה ומוסדותיה. 
פוסט ציונות במסווה של פולחן אישיות".

בהתייחס לפלונטר הפוליטי אמר חבר הכנסת מטעם כחול לבן כי "לצערי אנחנו דוהרים לבחירות. אני מבקש בכל לשון של בקשה ממי שאוהב את המדינה הזאת והציניות הפוליטית לא השתלטה עליו להתעשת.  להפסיק לסחרר ספינים בהנחיית נתניהו ולהתחיל לדבר על פשרות וחלופות. מגיע לאזרחי ישראל ממשלת אחדות ציונית שתדאג להם ולא תעסוק בשאלה עם התיקים יגיעו למחוזי או לשלום. מגיע לנו להזכר שציונות זה לא פחדנות אלא בנייה, התיישבות, עליה, ביטחון לכולם גם לתושבי הדרום. ציונות זה לחבר את עם ישראל בתוך הבית הלאומי ולמנוע מלחמת אחים, לא לעודד שנאת חינם".