מנכ"ל מועצת המכינות: תקצוב שווה לכולם או לאף אחד

מנכ"ל מועצת המכינות הקדם צבאיות, דני זמיר דוחה את כוונת מפלגות העבודה וכחול לבן להעלות את תקציב המכינות החילוניות: "לא מפחדים להיות אחים - או שהסיוע יהיה לכולנו או לאף אחד"

חדשות כיפה איתן אילן 17/11/19 14:52 יט בחשון התשפ

מנכ"ל מועצת המכינות: תקצוב שווה לכולם או לאף אחד
מנכ"ל מועצת המכינות, דני זמיר, צילום: ללא קרדיט

במפגן סולידריות שכבר קשה למצוא במקומותינו, מנכ"ל מועצת המכינות הקדם צבאות דני זמיר, מתייחס לפרסומים לפיהם מפלגות העבודה וכחול לבן סיכמו על העלאת תקציב המכינות החילוניות, אם וכאשר כשתוקם ממשלה על ידם. זמיר מודה על הכוונות הטובות אך מבהיר כי אין מקום להבחין בין המכינות החילוניות לדתיות.

"ראשית אנו שמחים מאד מתרגשים ומודים על כך שמפלגות אלו חושבות ומאמינות במפעל החינוכי שלנו ומכירות בחשיבותו", כתב זמיר בחשבון הפייסבוק שלו, אך מיד הבהיר:

"שנית, למען הסר כל ספק, ייחודו של המפעל החינוכי של המכינות הקדם צבאיות השנתיות הוא שותפות מהיום הראשון וללא הפסקה בין כלל המכינות:  החילוניות, הכלליות, המעורבות, הרפורמית, הקונסרבטיבית, התורניות הפלורליסטיות, והתורניות הארד קור.

שותפות זו שצלחה גם אירועים מדינתיים מורכבים ושנויים במחלוקת לאומית ( למשל ההתנתקות)   וגם מחלוקות פנימיות קשות (כינוייו הבוטים של הרב יגאל לוינשטיין את הלהטבים) היא תופעה בלתי מוכלת על ידי פוליטיקאים וישראלים רבים שרוממות האחדות בפיהם אך כל מעשיהם קודש להעצמת המחלוקות וליבוי הקיטוב, ושאחדות השונים והקצוות שמציג עולם המכינות אינה מובנת להם.

חבריי וחברותיי היקרים מאד בכחול לבן, העבודה והמחנה הדמוקרטי: עולם המכינות צועד יחד. לעיתים מתווכח את עצמו עד התשה, לעיתים כועס אבל תמיד נשאר יחד", כך זמיר

את הפוסט חתם במילים:
"לא מפחדים להיות אחים. אנא אל תבחינו ואל תאבחנו בינינו. או שהסיוע יהיה לכולנו או לאף אחד.
לא נוכל לוותר על אבן הראשה במפעלינו- השותפות בין השונים- למען העזרה התקציבית- מכובדת נדרשת וראויה ככל שתהיה. אנשים ונשים אחים ואחיות אנחנו".