20 חודשי מאסר לסייען המחבל מברקן

פלסטיני שסייע למחבל שביצע את הפיגוע בברקן נידון ל-20 חודשי מאסר: "הנאשם ידע כי נעאלווה הוא רוצח שני ישראליים ובכל זאת לא מצא לנכון להפסיק את הסיוע שנתן לו", נכתב בגזר הדין

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 17/11/19 14:00 יט בחשון התשפ

20 חודשי מאסר לסייען המחבל מברקן
הפיגוע בברקן. ארכיון, צילום: דוברות מד"א

בית המשפט הצבאי שומרון גזר על עבדאללה פואד מוצטפא מחמוד 20 חודשי מאסר בפועל, תשלום קנס של 3,000 ₪ ו18 חודשי מאסר על תנאי, בגין סיוע למחבל שביצע את הפיגוע באזור התעשייה ברקן, בו נרצחו לבנגרונד-יחזקאל וזיו חג'בי הי"ד, בעת שנמלט מכוחות הביטחון, סיוע שכלל מתן מקלט למחבל ושיבוש הליכי משפט.

בגזר הדין נכתב כי מחמוד סייע לאשרף נעאלווה, רוצחם של קים לבנגורנד יחזקאל וזיו חג'בי הי"ד, בכך שפגש אותו במסגד בשכם והציע לו ללון במסגד, כשהוא לא יודע שמדובר במחבל מברקן. לאחר מכן גילה מחמוד את זהות האורח, אולם למרות זאת לא הפסיק את הסיוע. מחמוד אפשר למחבל להשתמש בטלפון שלו הכולל גישה לאינטרנט ואף נשא עבור המחבל ספר ובו מכתב המיועד לאחות המחבל, המתגוררת בשכם. 

בנוסף, בכדי למנוע את תפיסת מצלמות המסגד בהן מתועד המחבל בידי כוחות הביטחון, פנה מחמוד לאדם נוסף וביקש ממנו למחוק את צילומי האבטחה. 

אביה ובעלה של קים לבנגרוד הי"ד, ביציאה מבית המשפט

אביה ובעלה של קים לבנגרוד הי"דצילום: אם תרצו

שופט בית המשפט הצבאי ציין בגזר הדין כי "הנאשם סייע לרוצח נמלט שזה עתה ביצע שני מעשי רצח נתעבים ואכזריים.. לא ניתן להתעלם מכך שהסיוע לא היה רגעי וחד פעמי". עוד נכתב כי "הנאשם ידע כי נעאלווה הוא רוצח שני ישראליים ובכל זאת לא מצא לנכון להפסיק את הסיוע שנתן לו.. הוא עוד ידע כי הרוצח חמוש בנשק, ומכאן היה לו ברור כי הוא ממשיך להוות סיכון".

עם זאת, ציין השופט כי מחמוד לא ידע בתחילה כי מדובר במחבל מברקן וכי מעשיו "אינם ברף העליון של עבירת מתן מקלט". כאמור, על הסייען נגזר עונש של 20 חודשי מאסר בפועל, תשלום קנס בסך 3,000 ₪ ומאסר על תנאי.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו, המלווה את משפחות הנרצחים מסר "פסק הדין מראה על מגמה מבורכת של מאסר של ממש על כל סיוע שהוא הניתן למחבל שנמלט. בתי המשפט של צה"ל צריכים להחמיר יותר ויותר בעונשי הטרוריסטים וסייעניהם, ולהעביר מסר ברור שכל מי ששותף לטרור בכל דרך יהיה צפוי לעונשים כבדים ביותר".

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון בתגובה: "זהו עונש קל ומביך. בית המשפט הופך את הסיוע לרצח יהודים למשתלם. אדם שסייע לגזול חיים של שני הורים, שני אנשים צעירים שכל פשעם היה רצונם להביא פרנסה לביתם, הורים לילדים שיגדלו יתומים מקבל פחות משנתיים מאסר. זהו  עונש מגוחך וסטירה בפרצופו של כל ישראלי".