פנייה לרמטכ"ל: עצור את הדחתו של הרב קוסטינר

משרתי מילואים דורשים מהרמטכ"ל כוכבי לבטל את הדחתו של הרב צבי קוסטינר משירות מילואים, מהלך שהחל, לדבריהם, בשבועות האחרונים, בעקבות דעותיו של הרב בנושא השירות המשותף בצה"ל

חדשות כיפה
יט בחשון התשפ
,
17 בנובמבר, 2019 10:15
הרב צבי קוסטינר

הרב צבי קוסטינרצילום: אני - ישרון, CC BY-SA 4.0 - ויקיפדיה

בימים האחרונים פנו מאות משרתי מילואים במכתב לרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, בדרישה לעצור את המהלך להדחת הרב צבי קוסטינר משירות מילואים. במכתב שנשלח, תחת הכותרת "קריאה למנוע הדחת הרב קוסטינר משירות מילואים". הם פונים לרמטכ"ל ודורשים לבלום את המהלך שהחל, לדבריהם, בשבועות האחרונים, להדחת הרב צבי קוסטינר משירות מילואים.

"בימים האחרונים מקודם מהלך שמטרתו להדיח את הרב צבי קוסטינר משירותו כרב צבאי במילואים, וזאת בשל עמדה תורנית שהביע הרב בשיעורים ושיחות בנוגע ליחס תורת ישראל לשירות בנות בצה"ל בכלל ובתפקידי לחימה בפרט ולסוגיית הצניעות המתאימה לבנות ישראל."

נזכיר כי הרב צבי קוסטינר, ראש ישיבת ההסדר במצפה רמון, הועבר לפני למעלה משנה מתפקידו כרב קורס רבנים צבאיים, זאת עקב דברים שאמר במהלך שיעורים ושיחות שהעביר, בעיקר בהקשר לפקודת השירות המשותף. בצה"ל הסבירו אז כי ההדחה היא רק מניהול הקורס, ולא משירות המילואים ככלל, אך הפעם, על פי חותמי המכתב, הרב קוסטינר הודח גם משירות מילואים.

בהמשך המכתב הם מביעים זעזוע מהרצון להדיח את הרב בגלל עמדותיו "אנו, תלמידי ובוגרי ישיבות ומכינות, מזועזעים מהמחשבה כי במדינת ישראל, הבית הלאומי של העם היהודי, יודח רב מתפקידו רק בשל עמדה תורנית והלכתית שהוא מבטא ומחנך אליה". 
עוד הם מוסיפים כי "הרב קוסטינר, תלמיד חכם וראש ישיבה נערץ ומוערך, הוא רס"ן במיל' ושירת כ25 שנה במילואים במסירות ולתקופות שירות ממושכות, חינך ומחנך אלפי תלמידים לאהבת התורה העם והארץ ולשירות בצה"ל כערך נעלה ומרכזי.
פגיעה מגמתית כזאת בראש ישיבה וברב חשוב בישראל והדחתו מצה''ל, עלולה גם לפגוע קשות באמון של הציבור בצה''ל ולעודד אוירה של הפחדות וסתימת פיות".

הרמטכ"ל, אביב כוכבי

הרמטכ"ל, אביב כוכביצילום: פלאש 90

בסיום המכתב הם פונים ישירות לכוכבי בדרישה לבלום את המהלך ולהחזיר את הרב לתפקידו "אנו, ששירתנו ומשרתים במילואים ושצה"ל יקר מאוד לליבנו, קוראים לך, כמי שאמון על חוסנו ועוצמתו ורוחו של צה''ל, וכמי שפועל בחודשים האחרונים לביצור ולהרמת ערך הניצחון וההכרעה בצבא, לבלום חדירה של אג'נדות אזרחיות לצבא ולמנוע מהלך נמהר ולא הגיוני זה ולהחזיר את הרב קוסטינר שליט"א לתפקידו כרב צבאי במילואים.
בברכת "ה' עוז לעמו יתן", וכדברי חכמינו: "אין עוז אלא תורה".

אלקנה באב''ד,  מחותמי המכתב אמר: "חתמנו כי הזדעזנו מהמחשבה שרב ומחנך במדינת ישראל, שמאות מתלמידיו שימשו ומשמשים כחיילים וקצינים בצבא, צריך לחשוש להביע עמדות של תורה מחשש שיבולע לו בשירות המילואים. יש לנו חשש שהמהלך הזה מובל על ידי גורמים חיצוניים שטובת הצבא איננה לנגד עיניהם.
אנחנו קוראים לרמטכ"ל לעצור את המחטף הזה, להמשיך להוביל את השינויים המבורכים בצה"ל כך שהערך המנחה הוא אך ורק ערך הניצחון, ולא לאפשר הכנסת אג'נדות זרות ומניעים זרים לצה"ל".

17.11.2019

1. הישראלים הארורים יעשו הכל כדי לרדוף את היהודים (יהודי)

ואתם עוד הולכים וזובחים להם ביום אידם בחודש אייר.

דווח על תגובה לא ראויה
17.11.2019

2. הרב קוסטינר צדיק אמיתי (ממ בגולני)

כשהייתי בבהד אחד, הרב קוסטינר היה מגיע אלינו כל יום שישי (סגרנו כמעט כל שבת) והעביר שיעורי תורה
הייתי נרדם לו על הספר כמו חצי מהצוערים. אבל הוא המשיך כל שישי לפני שבת להגיע וללמד.

דווח על תגובה לא ראויה
17.11.2019

3. הוא יכול להיות צדיק אבל המשמיע דעות נגד הצבא בתוך הצבא אינו מתאים לשרת ברבנות הצבאית (קובי)

דווח על תגובה לא ראויה
17.11.2019

4. ל-1: נראה שאתה "יהודי ארור" אם ככה אתה מדובר, מנותק ומפורד מהתורה של קראת, נביאים של שנית וכתובים שלא שילשת! (תוך התעלמות מההלכה)

ראשית -אל דבר סרה על כלל ישראל.
דבר שני - תקפת את "יום אידם". שמשמע שאינך בכלל נס ההצלה הגדול ביותר מאז יציאת מצרים, ואולי אף יותר...
הדיון סביב יום העצמאות לא נובע מאיכות השלטון שבא או מההשלכות ארוכות הטווח מאירועים אלה. במידה זו יום העצמאות שווה לפורים וחנוכה, אז בואו נבחן את המקרים האלה:
פורים – עם ישראל היה בגלות ונשאר בגלות וידועים דברי המדרש על "רצוי לרוב אחיו" שבסוף המגילה. אין נס גלוי, הכל היה מהלכים פוליטיים. ובכל זאת קבעו ימי חג. לא קבעו הלל בגלל: קרה בחוץ לארץ ואחר כך נשארו עבדי אחשוורוש. אלו דברים שאינם רלוונטים ליום העצמאות שהרי זה היה בארץ ישראל ונגמר עם שלטון יהודי. אז תאמר "איזה מין שלטון יהודי?". אענה על לפני ואחרי. לפני: חורבן בית ראשון. איבדנו עצמאות יהודית. אמנם היה מדובר במלכים רשעים שהרשיעו ורדפו את ירמיהו הנביא ופגעו ביהדות בכל דרך אפשרית, אבל עדיין על איבוד השלטון הזה, שהמלכים האחרונים שלו היו "בחסות בבלית" (יהויקים יהויכין וצדקיהו), זה נחשב חורבן, ומצב עדיף על פני מרדכי הצדיק משנה למלך בחוץ לארץ בחסות פרסית. אחרי: חנוכה. יום העצמאות של ימי בית שני. הרמב"ם מדגיש ש"חזרה מלכות לישראל יתר על מאתיים שנה". מי שמכיר היסטוריה, יודע טוב מאד איך נראתה המלכות הזו: רק הדור הראשון של החשמונאים היו צדיקים. מהר מאד הם סטו מהדרך ורדפו את הפרושים ואף הסנהדרין הפכה לצדוקית. רק בימי שמעון בן שטח הגלגל שהתנה והחכמים שברחו למצרים כי מלכי בית חשמונאי היו הורגים בהם (!!!) יכלו לחזור. מכיוון שהרמב"ם מדגיש "יתר על מאתיים שנה", הרי זה כולל את הורדוס, ממשפחת גרים, שעלה לשלטון ואין צרוך לפרט את מעלליו. בשלב הזה מלכות יהודה היתה בחסות רומית, והמלך היה מטעם רומא, ממשפחת גרים צאצאי אדם שרדף את היהדות. ובכל זאת הרמב"ם מציין זאת כסיבה לחגוג את חנוכה – כי ליהודים היתה מלכות בארץ ישראל. הכי לא אופטימלית (בלשון המעטה), ובכל זאת.
אז מה היום? רודפים את נביאי ישראל בחרב? הורגים בחכמי ישראל? היום יש ריבוי תורה יותר ממה שהיה בכל ההיסטרויה היהודית, בפעם הראשונה מאז ימי בית ראשון כמעט כל עם ישראל בארץ ישראל. מצבינו הרבה יותר טוב מתקופת השופטים (האם לא היה מאוחד תחת שלטון אחד) מימי שיבת ציון (העם אפילו לא ידע עברית ולא היה לו כוח ליישב את הארץ) או ימי בית שני (שרובו ככולו היה במסגרת אוטונומיה תחת שלטון זר) ואפילו יותר טוב מרוב ימי בית ראשון (שרובו היה עם פילוג הממלכה).
ברור שיש תופעות חמורות כמו ניסיון להשתיק רבנים, או יהודים כפויי טובה שמדברים סרה על עם ישראל וכופרים בטובתו של הקב"ה ומכנים את "יום העצמאות" בזילזול - "יום אידם". לא דיעתיש אתה צדיק כל כך טהור שאין בך פגמים שאתה חושב שגם במדינה אין פגמים.
בתורה הקב"ה לא ויתר על עם ישראל למרות חטא העגל והמרגלים (אם כבר מרגלים, גם הם לא רצו להיכנס לארץ בגלל הפגיעה בתורה...) בנביאים מדברים על חשיבות עם ישראל וגם בכתובים והדברים מפורטים לעיל. העונש הכי גדול זה גלות, אז מסתבר שאם עם ישראל בארץ ישראל, כנראה המצב לא גרוע עד כדי כך. אבל מיש מחפש בנרות ומדגיש דוקא את החסורנות של המדינה, המתנה הטובה שהקב"ה נתן לנו ע"י ייסורים (גמא מפורשת שא"י נקנית ביסורים) בגלל כמה פגמים, תמהני אם יימצא בבי"ד של מעלה כ"טלית שכולה תכלת" שאין בה פגמים, ואם יימצא בו פגם, הרי שכבר חרץ את דינו מה היחס ל"מוצר פגום" שכזה, וד"ל.

חזרה לרישא - דוקא מי שחושב ש,איכות המדינה" היא הערובה ליום העצמאות הינו כופר, שהרי ההודאה היא לקב"ה על ההצלה והנס, ולא לראשי המדינה על ההצלה, ולכן אין זה תלוי בהנהגת המדינה כמו שהלל בחנוכה לא תלויה ברמת הצדיקות של מלכי בית חשמונאי המאוחרים...

דווח על תגובה לא ראויה
17.11.2019

5. הרב יכול לשרת בצבא הרב טאו- אולי אפילו אלוף! (תלמיד של הרב)

מה הסיפור של הרב קוסטינר?
מדבר כל היום נגד הצבא והרמטכ:ל ואז מתבאס שאומרים לו ללכת.
לפחות שיהיה ישר עם עצמו ויפרוש לבד.
מציע לו להיות אלוף פיקוד דרום של הרב טאו- שם יהיה מוצלח לאללה

דווח על תגובה לא ראויה
17.11.2019

6. ל"תלמיד של הרב" (5): הרב כמו כל אזרח משרת מילואים רשאי להביע עמדה אפילו נגד הממשלה (הבעיה היא עם קצינים לובשי מדים שמנצלים במות ממלכתיות להבעת ע)

דווח על תגובה לא ראויה
17.11.2019

7. להביע ביקורת על תופעה פסולה בצבא אינה "דיבור נגד הצבא בתוך הצבא". אחד מנקודות החוסן של צה"ל זה שהוא לא משתיק ביקורת פנימית אפילו מאחרון (מצד שני יש בעיה אם לובש מדים בקבע תוך כדי לבישת מדים מביע בי)

דווח על תגובה לא ראויה
17.11.2019

8. ל-3 אתה כזה טיפש... למה להראות את זה באריכות??? (יהודי)

דווח על תגובה לא ראויה
18.11.2019

9. אתה לא יהודי אתה קוף כנעני (ל-1)

הסרטן של המדינה

דווח על תגובה לא ראויה
18.11.2019

10. ל-8: גם אני לא מסכים עם 3, אבל לא צריך להתבטא ככה! (ואם מישהו לדעת טועה, במקום לקרוא לו "כזה טיפש" תן )

דווח על תגובה לא ראויה
כתבו תגובה

המשך באמצעות

שכחתי סיסמה
אין לך שם משתמש באתר? צור חשבון

יצירת חשבון חדש

אני מאשר את תנאי השימוש באתר

רכב התחבורה הציבורית של עיריית תל אביב, שהחל לפעול בשבתות צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

ראש עיריית הרצליה נגד התחבורה הציבורית בשבתות: "לא אתן יד למלחמת אחים"

קרא עוד