השר פרץ בחדר מצב: "יכול להיות שיהיו כמה ימים של לחימה"

שר החינוך הסביר כי ההחלטה לא לקיים לימודים ביישובי הדרום והמרכז התקבלה כדי לא לסכן את חיי התלמידים: "בתיאום עם פיקוד העורף נמצא את הדרך חזרה למסלול הלימודים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/11/19 14:52 יד בחשון התשפ

השר פרץ בחדר מצב: "יכול להיות שיהיו כמה ימים של לחימה"
הרב פרץ בחדר מצב, צילום: דוברות משרד החינוך

שר החינוך, הרב רפי פרץ, הגיע לחדר המצב ושמע סקירה מפורטת ממנכ"ל המשרד, שמואל אבואב, על היערכות מערכת החינוך בכל היישובים בהם לא מתקיימים לימודים, על רקע הנחיות פיקוד העורף. נציין כי מדובר בכמיליון תלמידים, מתוכם  כ- 19,000 תלמידי החינוך המיוחד שלא הגיעו אל בתי הספר, בנוסף אל כ- 80,000 עובדי הוראה. 

"משרד החינוך ערוך, כבר משעות הבוקר המוקדמות, בכל המחוזות. צריך לקחת בחשבון שיכול להיות שיהיו כמה ימים של לחימה. יש צורך באורך רוח של כולנו. משרד החינוך הולך לחומרה ביטול הלימודים היום לא היה לשווא - חיי אדם ניצלו בזכות זה", הרב פרץ ציין בחדר המצב. 

בעניין ההחלטה על תזמון החיסול אמר השר: ״רב המחבלים אבו אלעטא עמד מאחורי מאות פיגועים נגד ישראל. הוא היה פצצה מתקתקת. היו דיונים ארוכים, יכול לומר לכם שכאשר מדובר בבטחון לא מעורב שום שיקול פוליטי או שיקול אחר.״

על המשך מצב החירום מבחינת משרד החינוך אמר: ״אנחנו דואגים לבטחונם של ילדינו ולא לוקחים סיכון. בתיאום עם פיקוד העורף אנחנו נמצא את הדרך למסלול הלימודים. זה חשוב לי מאוד. לא נעשה את זה תחת סיכון, אבל השאיפה היא לחזור לשגרה של חיים נורמליים.״

במסגרת הסקירה עלה כי 240 טיולים שהיו אמורים להתקיים היום באזורים האסורים בוטלו. התלמידים פונו באופן מסודר ובטוח. המשרד נערך בהתאם גם לימים הבאים. בנוסף המשרד ערוך להפעלה של ערכות הפגה במרחבים מוגנים ובמקלטים.

בתוך כך כ- 11,000 תלמידים בכפרי נוער ופנימיות פונו מאזורי הסיכון לבתיהם או למוסדות חלופיים בטוחים יותר. המשרד פתח אתרים לגלישה של תלמידים. בהתאם להתפתחות, המשרד יחל להפעיל למידה מרחוק. כמענה לתלמידים לקראת בגרויות חורף המשרד נותן מרתונים לימודיים מקוונים לתלמידים הצפויים להבחן במועד בגרויות חורף.